Pet debija nominovanih za Evropsku filmsku nagradu 2017.

Pet debija nominovanih za Evropsku filmsku nagradu 2017.

Priredio: Braco Kartal

Evropska filmska akademija nedavno je predstavila kandidate za Evropsko filmsko otkriće 2017 - prix FIPRESCI, nagradu koju dodjeljuje režiserima za njihov prvi dugometražni film u sklopu ceremonije dodjele Evropskih filmskih nagrada.

Ovogodišnje nominacije odabrao je žiri u sastavu Angeles González-Sinde (Španija), Mihai Chirilov (Rumunija), Isabelle Danel (Francuska), Robbie Eskiel (Grčka) i Michael Pattison (Velika Britanija).

Nominovani su: Bloody MilkHubert Charuel (Francuska) GodlessRalica Petrova (Bugarska/Danska/Francuska) Lady MacbethWilliam Oldroyd (Velika Britanija) Summer 1993Carla Simón (Španija) The EremitesRonny Trocker (Njemačka/Austrija)

Nominovani filmovi će uskoro biti dostavljeni EFA članovima kojih je preko 3.000. Pobjednik će biti proglašen 9. decembra u Berlinu, u sklopu 30. ceremonije dodjele Evropskih filmskih nagrada.

Nominovane filmove vam predstavljamo u nastavku.

Bloody Milk (Petit paysan)

Svakodnevni život jednog francuskog poljoprivrednika tema je režiserskog debija Huberta Charuela čiji je otac bio poljoprivrednik. Prati život tridesetogodišnjeg Pierrea (Swann Arlaud) iz ruralnih dijelova Francuske koji je posvećen svojim kravama 24 sata dnevno, sedam dana sedmično. Malo slobodnog vremena koje mu preostaje provodi u društvu mlađih farmera, u lovu, kuglanju ili ispijanju ukusnih aperitiva. Ali kada Pierre primijeti da se jedna od krava razbolila, te da ostalim kravama prijeti hemoragična groznica koja je stigla iz Belgije, biće prinuđen zatražiti pomoć svoje sestre Pascal (Sara Giraudeau) koja radi kao veterinarka. Pierre će uskoro morati biti spreman na sve kako ne bi ostao bez svojih krava i zadržao posao od kojeg živi...

U filmu koji nam donosi delikatan prikaz samoće čovjeka koji je svim svojim srcem i dušom posvećen svojoj zemlji i svojim životinjama pojavljuje se i nagrađivani belgijski glumac Bouli Lanners, poznat po ulogama u ostvarenjima A Very Long EngagementEldorado, Rust and Bone i Raw. Bloody Milk je do sada bio nominovan za nagrade na festivalima u Cannesu, Jeruzalemu i Filadelfiji. 

Godless (Bezbog)

Mračna drama Ralice Petrove koja govori o poteškoćama starijih ljudi iz bugarske niže klase. Prati problematičnu Ganu (Irena Ivanova), konzumenticu morfija, koja se brine o starijim i oboljelim ljudima dajući im lijekove i obavljajući kućne poslove umjesto njih. S vremenom počinje krasti dokumenta pacijentama koje prodaje kriminalcima koji je krenu ucjenjivati.

Godless istražuje turobni svijet gdje se krajnje siromaštvo susreće s mučninom i okrutnošću. Uvodi nas u svijet starijih ljudi za koje ustvari niko ne mari, niko ne obraća pažnju na njih i sve što se od njih očekuje jeste da umru. To je svijet demencije, u kojem pacijenti Gani spontano otkrivaju svoje najdraže uspomene. Jedan od njih govori o njegovim sjećanjima iz Drugog svjetskog rata, drugi o zlostavljanjima koje je pretrpio tokom komunističkog razdoblja. Poruka je jasna: nikada nije bilo vremena u historiji kada slabije nisu zlostavljali moćniji. A demokratija, dekadama nakon pada komunizma, nije učinila ništa kako bi se uklonile društvene nejednakosti.

Lady Macbeth

Ruralna Engleska 1865. godine. Katarinu (Florence Pugh) guši ugovoreni brak bez ljubavi sa ogorčenim i okrutnim čovjekom duplo starijim od nje (Paul Hilton), čija je porodica bogata, ali hladna i surova. Kada na suprugovom imanju uplovi u strasnu vezu sa mladim Sebastianom (Cosmo Jarvis), u njoj se rađa snaga, tako moćna da neće prezati ni od čega da po svaku cijenu dobije ono što želi.

Film je režirao britanski pozorišni režiser William Oldroyd prema scenariju glumice i scenaristkinje Alice Berch (Berry's Way, Jane Seeing Mark) koja se koristila novelom "Lady Macbeth of Mtsensk" ruskog autora Nikoláija Leskova, a koju je Shostakovich naknadno pretvorio u operu koju je Staljin cenzurisao zbog navodne subverzivnosti. U filmu se pojavljuju i Christopher Fairbank (Guardians of the GalaxyThe Fifth Element, Alien 3) kao Sebastijanov otac Boris, te Naomi Ackie (TV drama Damilola, Our Loved Boy, serija Doctor Who) kao sluškinja Anna. Svjetsku premijeru je imao na 41. Međunarodnom filmskom festivalu u Torontu.

Summer 1993

Intimna, autobiografska studija Carle Simón o tome koliko je teško biti uklopljen. Prikazuje iskustvo jednog djeteta koje se bori s tugom i teškom realnošću. Scenario je napisala režiserka i predstavlja njene uspomene na ljeto 1993. U glavnim ulogama se pojavljuju Laia Artigas kao Frida, djevojčica kojoj je preminula majka, te Bruna Cusí (Uncertain Glory) i David Verdaguer kao njeni ujna i ujak.  Njihova kći, koja je još mlađa od Fride, dočekuje svoju novu sestru širom otvorenih ruku i bez ljubomore, ali Frida se teško prilagođava novom domu.

Film o tugi, bolu i prihvaćanju koji donosi portret jednog djeteta koje je primorano naučiti upravljati svojim osjećajima puno ranije nego što to iskreno želi. Podsjeća odrasle kako su skloni zaboraviti da su djeca puno otvorenija, svjesnija i inteligentnija nego što mislimo, te da često govorimo o osjetljivim pitanjima ispred njih vjerujući da ih nisu u stanju razumjeti. Dotiče se i AIDS-a, koji je na početku 90-ih bio nepoznanica, a od kojeg su preminula oba roditelja režiserke.

The Eremites (Die Einsiedler)

Drama u režiji Italijana Ronnyja Trockere koja istražuje prostor unutar kojeg čovjeka često pobijedi priroda. Prati 40-godišnjeg Alberta (Andreas Lust) koji živi u njemačkom govornom području italijanskih Alpa. Iako Albert živi u dolini, gdje radi u kamenolomu i ima udoban stan u gradu, njegovi roditelji žive na farmi u visokim planinskim predjelima. Pogled s planine je fantastičan, ali život je težak i to je mjesto gdje se civilizacija (sa svim svojim prednostima i manama) i priroda još uvijek bore za nadmoć. To nije zemlja za stare ljude, a neki bi mogli reći da ni mladi ovdje nisu dobrodošli ...

Film sa sobom donosi prekrasan i snažan kontrast između udobnog, ali bučnog i površnog života u gradu i jednostavnog, mirnog planinskog života, gdje prirodna katastrofa može udariti na svakom koraku, a svaki korak, gesta, riječ i misao imaju različitu težinu u razrijeđenom zraku. Bez obzira na poteškoće, Albert se neprestano vraća roditeljima, svojoj majci Marianne (Ingrid Burkhard) i ocu Rudlu (Peter Mitterrutzner). Predstavlja mješavinu ljubavne priče i drame koja je u stvari oda veličanstvenosti prirode.

   

 
Prethodna
Harvey Weinstein: Kraj velikog producenta i đikana
Sljedeća
Tri komedije nominovane za Evropsku filmsku nagradu 2017.