Birdman: O čemu govorimo kada govorimo o ljubavi (Oscar: režija, film, scenarij, fotografija) Benjamin Hasić

..Ludilo neobuzdanog ega i kulture koja tu vrstu postojanja gaji je majstorski prevedeno na filmski jezik, gradnjom kronotopa i fotografijom. Pokretna, nezaustavljiva kamera sjedinjuje vrijeme i prostor i daje na znanje da smo vrijeme shvatili kao nekog velikog protivnika protiv kojeg se moramo boriti prije nego nas ono proždere. Scena se ‘vežu’ jedna za drugo asocijativno umjesto kauzalno, čime bivamo svjesni manije koja ključa unutar Rigan a koju on projicira na prostor izvan sebe. Upozorenje na krajnji rezultat neobuzdanog ega, u ovom filmu dolazi u formi predivnog ‘izvođenja’ Makbetovog posljednjeg solilokvija, u kojem on shvati da je njegov život uzaludan i ispunjen izmišljenim konfliktima. Činjenica da taj dragulj ljudske misli ekstatično vrišti na sav glas pijani ‘luđak’ na ulicama New Yorka, a da Rigan, ni mi, ne sluša govori mnogo o našim životima... (cijela recenzija)

Boyhood: Oda smislu života (Oscar: sporedna glumica) Lejla Panjeta

..Realistična atmosfera, sa rediteljskim odlukama kadriranja u žanru drame, uvjerljivom preciznošću iznijansiranih emocija i odnosa u cijeloj glumačkoj postavi, brilijantni monolozi, statična kamera i osvjetljenje visokog ključa, te zadiviljući ritam hronološke linearne montaže, čine ovaj narativni eksperiment jednim od vrhunskih djela svjetske kinematografije. Boyhood je sniman 12 godina sa istom glumačkom ekipom. Narativni tok postavljen je iz perspektive dječaka Masona, koji odrasta pred očima gledaoca... (cijela recenzija)

American Sniper: Bljutavi patriotsko-propagandni holivudski film (Oscar: montaža zvuka) Sead Vegara

..Može se pronaći poveznica između ova dva Eastwoodova filma. Prvi (Jersey Boys) je klasična muzička biografska priča „od trnja do zvijezda“, koja idealizira nekadašnji istinski američki san (slava, bogatstvo, priznanje), dok je drugi (American Sniper) personifikacija, opet medijima i (još više) politikom proizvedenog, novog (ili opet starog?) američkog sna – žrtvovanja za domovinu. Da stvar bude još više potcrtana i American Sniper je zasnovan na stvarnim događajima i istinitom liku, te predstavlja celuloidnu adaptaciju memoara američkog Navy SEAL-a Chrisa Kylea... (cijela recenzija)

Big Hero 6: Disneyjeva animirana adaptacija Marvelovog stripa (Oscar: najbolje animirano ostvarenje) Sead Vegara

..Njihov najnoviji proizvod je CGI animirana adaptacija stripa Big Hero 6 američkog strip mogula Marvel Comicsa. Kako je riječ o poprilično slobodnoj adaptaciji stripa, u sklopu Disneyjevih animiranih moralnih principa (dobro uvijek prevlada) i narativne forme, Big Hero 6 predstavlja lijepu i simpatičnu transformaciju „statične“ devete u „pokretnu“ sedmu umjetnost... (cijela recenzija)

Ida: Ko si ti? (Oscar: najbolji strani film) Benjamin Hasić

..Nalazimo se u sumornoj Poljskoj 1962. godine. Zima je nagrizla sve i bijeli snijeg je pokrio živi svijet. Ida je siroče koje je odraslo među časnim sestrama, za sedam dana se treba zarediti. Prije toga, mora izaći u vanjski svijet i upoznati se sa tetkom Vandom, promiskuitetnom sutkinjom, koja se odala hedonizmu i nihilizmu. Susret služi kao razigrano povlačenje niti starog džempera a koje dovodi do potpunog rušenja tkanja njihovih života. Ida saznaje da je ustvari jevrejka, da su njeni roditelji ubijeni od strane komšije; par odlazi na selo da pronađe njihovu grobnicu… (cijela recenzija)

Lista dobitnika 87. dodjele Oscara
Kino premijere: "Shaun the Sheep Movie"