Stop the Pounding Heart: Portret ruralne sredine Texasa

small_647507Piše: Segor Hadžagić

Zaustavi udare srce fokusira se na onaj segment američke kulture koji bi mnogi mogli okarakterizirati kao jednu varijantu „white trasha“: kršćanski fundamentalizam sa Biblijom kao jedinim putokazom u životu, te  opsjednutost oružjem i rodeom. Minervinijev niskobudžetni film daje izvrstan portret zatucane, ruralne sredine Texasa.

Zaustavi udare srca; reditelj: Roberto Minervini; uloge: Sara Carlson, Colby Trichell; 2013.

IMDb rejting: 7.5/10

Sara je četrnaestogodišnjakinja koja odrasta u porodici uzgajivača koza. Njeni roditelji su dvanestero djece školovali kod kuće, u strogom kršćanskom duhu. (Ne postoje nikakvi znaci TV-a ili uopšte pop kulture). Svakoga dana, Saru podsjećaju da u životu treba biti vrijedna, poslušna prema muškarcima i da svoju čistoću sačuva do braka. Kada upozna Colbya, mladog jahača rodea Sara počinje preispitivati moralne vrijednosti kojim su je kljukali od ranog djetinjstva i skučen način života, jedini koji je i mogla poznavati. Ono što bi se moglo očekivati nakon susreta dvoje teenagera jeste moguća ljubavna priča, ali Minervini ne usmjerava film u tom pravcu. Njihov odnos je isuviše stidljiv i neodređen, što nesvjesno film ipak lišava dodatne napetosti. Čak se ponekad čini da Sara i Colby uopšte ne pripadaju istom filmu.

Minervinijev dokumentaristički stil ipak sjajno ocrtava konture jedne izolirane sredine u kojem su uloge muškarca i žene unaprijed utvrđene. Posebno snažne scene su u kojem majka, tokom ručka, Saru i njezine sestre uči da sreća žene leži u poslušnosti i potčinjenosti. Strahove i sumnje koje muče Saru, ona naprosto nije ni kadra artikulisati, ali ipak ostaje blago žaljenje što  njen i Colbyev odnos ostaje nedorečen. Da, to je društvo u kojem su promjene nemoguće, ali  sudar Sarine religioznosti i Colbyevog slobodnog duha mogao je stvoriti snažnije i dojmljivije likove.

No, bez obzira, Zaustavi udare srca je etnografski studiozna freska izoliranih zajednica Amerike koji propituje pitanja puberteta, religije, rodnih i društvenih uloga. Minervini nas vodi na putovanje gdje se vrijeme zaustavilo prije nekih sto godina.

Prehodna
Kao rani mraz: Dugometražna igrana balada
Sljedeća
Le noms des gens: Poput holivudskih screwball komedija