Jasmila Žbanić

Za Dan grada Sarajeva besplatni filmovi u kinu Meeting Point

Sarajevo grad filma UNESCO-a i Grad Sarajevo povodom Dana Grada 6. aprila, publici poklanjaju besplatan program nagrađivanih filmova. U kinu Meeting Point u Sarajevu u subotu, 6. aprila bit će prikazana tri filma, uz besplatan ulaz za sve posjetitelje: u 17 sati na programu je film Jasmile Žbanić Jedan dan u Sarajevu; u 18.30 sati film Danisa Tanovića Smrt u Sarajevu (2016, 85 min.) i u 20.30 sati omnibus Mostovi Sarajeva.

Stvarnost i fikcija u novoj bh. seriji “Znam kako dišeš“

Serija svoje uporište ima u stvarnom svijetu i crpeći iz sarajevske zbilje, kreatorica i jedna od scenaristica Jasmila Žbanić, koscenaristica je Elma Tataragić, znajući da je dužnost filma da odgovori stvarnosti, seriju Znam kako dišeš postavljaju tako da bi gledatelja barem na trenutak odmaknule od njene običnosti u čemu uspijevaju dovoljno dobro predstavljajući neraskidivu povezanost fikcije sa stvarnošću i doslovnim životom u BiH.

Never Forget: Filmovi o Srebrenici

Piše: Mirza Skenderagić Snimljeno je do sada mnoštvo domaćih televizijskih dokumentaraca o genocidu u Srebrenici, te znatan broj stranih filmova dokumentarnog filmskog roda koji, s jedne strane, iskrivljuju istinu te ublažavaju dimenzije ovog zločina, a s druge, u potrazi za vlastitom koristi, prezentiraju površan ili već viđen prikaz.

Iz bh. filmske čitanke: “Quo Vadis, Aida?“

Piše: Mirza Skenderagić Ratna drama Quo Vadis, Aida? je, dakle, izvorno trebala biti zasnovana na knjizi “Pod zastavom UN – međunarodna zajednica i zločin u Srebrenici“ Hasana Nuhanovića koji je kao UN-ov prevoditelj preživio genocid u Srebrenici, ali je na koncu, zbog neslaganja oko scenarija, Žbanić kreirala sasvim novu priču o ženi Aidi, profesorici engleskog jezika u Srebrenici, koja nije postojala u stvarnosti, ali u čijoj sudbini se svakako oslikavaju životi preživjelih srebreničkih žena, majki, sestara..., kojima je ovaj film upravo i posvećen.

Iz bh. filmske čitanke: “Za one koji ne mogu da govore“

Piše: Mirza Skenderagić Kreiran u formi fikcionalne rekonstrukcije u kojoj glavna protagonistkinja igra samu sebe, sa prirodnim sjedinjenjem igranog i dokumentarnog roda i odlučnim autorskim izletima u autoreferencijalno i metafilmsko, te dubokom uzemljenošću u stvarnosti, ovaj neobični performativni film, donosi lično i umjetničko suočavanje sa stravičnom prošlošću, skrivenoj ispod čistih hotelskih plahti.