Willem Dafoe

Predstavljamo Open Air i Open Air premijere 31. SFF-a

Program Open Air 31. Sarajevo Film Festivala ove godine čine dvije selekcije: Open Air i Open Air premijere. Program Open Air, uz film otvaranja Paviljon Dine Mustafića, u Ljetnom kinu Coca-Cola donosi još sedam filmova i prikazuje neke od najznačajnijih arthouse filmova godine te filmske klasike.

Feničanska spletka: Ozbiljan zadatak za istinske filmokusce

Piše: Sead Vegara Ono što krasi novi Andersenov film, The Phoenician Scheme, kao u biti i svako njegovo ostvarenje, pored famoznih glumačkih rola i minijatura, čudnovato oblikovane i ispripovijedane priče jeste upravo njegova sposobnost da svaki kadar, pokret kamere, mizanscen upriliči na nevjerovatan način, tako da je sve u savršenoj srazmjeri, sve simetrično i perfektno. Još kada tome pridodate i neviđenu upotrebu boja i kolorita u svakoj mogućoj sceni, kao i dionice u crno-bijeloj tehnici onda zaista znate zašto je Wes Anderson filmski genij.

Pogled u prošlost: “Wild At Heart“

Piše: Marko Njegić Na primjeru Wild At Heart kinematografija može iznjedriti krajnje pomaknutu postmodernističku mješavinu romanse, kriminalističkog trilera i sapunice koja subvertira američku ikonografiju (otvorena cesta i road filmovi, pulp romani...), a ispunjena je referencijama na buntovništvo pedesetih Jamesa Deana i Elvisa Presleyja u liku Sailora (Cage izvodi karate udarce u prazno i pjeva Love Me Tender kralja rock ‘n’ rolla) te bajkovitog Čarobnjaka iz Oza (Odvest će nas daleko niz tu žutu cestu). 

The Legend of Ochi: Mali čupavi okati ljubimac

Piše: Sead Vegara Svojevrsno snolika atmosfera filma u početku ne doprinosi radnji, ali donosi rezultat na kraju. I koliko god da vam se učinio dosadan i spor, Legenda o Ochiju jednostavno je film koji treba pod moranje da se pogleda u kinu, kako biste osjetili istinsku magiju pokretnih slika.

Nosferatu: Simfonija užasa u crno-bijelom koloru

Piše: Sead Vegara Nosferatu (2024) u režiji i prema scenariju Amerikanca Roberta Eggersa nudi zaista zastrašujuće ostvarenje i u potpunosti se čini kao jedinstven, unikatan pogled na sad već filmsku priču baziranu na romanu, dorađenu i ispričanu treći put. Eggersov projekat strasti Nosferatu sav je u mraku i sjenama, jezovitom ugođaju, te hororu tako stvarnom da se prosto može opipati.