10. MOFF: Festivalski dnevnik dan I

10. MOFF: Festivalski dnevnik dan I

Piše: Sead Vegara

Film Mrtve ribe hrvatskog reditelja Kristijana Milića, u prepunoj dvorani hercega Stjepana Kosače, otvorio je  sinoć 10. Mostar Film Festival. Velika je to stvar za grad na Neretvi koji je proteklih devet godina u Kosači ugošćavao revije filmova, da bi sada u svojoj desetoj godini prerastao u pravi pravcati filmski festival, filma i filmske glume, i to takmičarskog karaktera. Emotivno je bilo otvaranje, a na pozornici u Kosači su se smjenjivali kako glumci, reditelji, producenti tako i državni službenici, kao i direktor MOFF-a Slaven Knezović, do konačnog svečanog proglašenja otvorenja i projekcije samog filma.

Kada kažemo crno-bijeli film automatski pomislimo na ostvarenja iz tridesetih, četrdesetih, ili nijeme filmove sa početaka historije filma. Danas snimiti film u crno-bijeloj tehnici u nekoj koliko-toliko visokobudžetnoj produkciji, dok su drugo nezavisna ostvarenja, smatra se kao riskantan, ali hvale vrijedan potez. Upravo je takav film reditelja Milića Mrtve ribe, riskantan i hvale vrijedan potez. Odmah da razjasnimo, nije to film koji će se svidjeti širokim narodnim masama, ali zato jeste film koji će mamiti selektore filmskih festivala. Reditelj Milić je radio film na osnovu scenarija Josipa Mlakića koji je sačinjen od fragmenata situacija u kojima se smijenjuje veliki broj likova, a sve je povezano tankom niti koju predstavljaju ždralovi, kao ptice selice i svojevrsna metafora ljudi grada Mostara, konstanta koja se provlači kroz cijeli film. Malo je teško u jednoj rečenici, pa i više njih, ispričati radnju filma, ali bi se zato dalo govoriti o glumcima od kojih se  neki pojave samo u par scena i jednostavno zabljesnu svojim glumačkim umijećem. Jedan od njih je Rijad Gvozden koji je u malo prostora njemu dodijeljenom pokazao jednostavnost u izvedbi glumačke igre koja se opet u tim zadatim situacijama i ne čini tako laganom. Isto se može reći i za Marija Knezovića, lidera mostarskog benda Zoster, koji je energičan performans frontmena benda sputao i kanalisao u mirnu i staloženu epizodu.

Reditelj Milić je već radio film po Mlakićevom književnom predlošku, i to odlični ratni film Živi i mrtvi. Bilo je to ne baš tako davne 2007. i trebalo je cijelih devet godina da se ostvari ponovna saradnja spisatelja i reditelja. Slobodno se može reći da se Milić profilisao u reditelja akcionih filmova ratne tematike, pomenuti Živi i mrtvi i Broj 55. Slučaj sa najnovijim Mrtve ribe je upravo izlazak reditelja Milića iz njegove komforne zone, ako je možemo tako nazvati, i snimanje filma koji je sušta suprotnost sa njegovim prethodnim ostvarenjima. Meditativna drama u kojoj ima nekoliko izvrsnih momenata, par istinski čudesnih scena i friškog humora. Jednog od centralnih likova – Profesora portretira Goran Despot i upravo je on u jednoj dugoj dijaloškoj sceni na polupitanje: „Ja tebe ništa ne razumijem“, dao odgovor koji dobro sažima cijeli film: „Mislim da me niko i ne može razumjeti.“ A Balašević je rekao da je umjetnost sve ono što ne razumiješ. Bilo kako bilo, Mrtve ribe očekuje bogat život po svjetskim filmskim festivalima, a za nadat se i ponekoj nagradi.

Prva večer Mostar Film Festivala nastavila se druženjem uz mostarski bend Zoster u festivalskom ozračju Golden puba.

Danas, u petak 25. novembra, već od 11 sati kreću filmska druženja uz glumce Dragana Despota, Dražena Mikulića i književnika Josipa Mlakića. U programu ‘Dječji klasici’ bit će prikazan film Šegrt Hlapić, program ‘Docuspectre’ donosi dokumentarac Druga obitelj dok će u tamkičarskom programu biti prikazani filmovi Dnevnik mašinovođe i S one strane.

Prethodna
Emilia Clarke u spinoffu o Hanu Solou
Sljedeća
Zhang Jin priključio se ekipi filma "Pacific Rim: Maelstrom"