15. PLJFF: Prizivanje zaboravljenog i potisnutog, prizivanje nade

15. PLJFF: Prizivanje zaboravljenog i potisnutog, prizivanje nade

Ideologije progresa, grandioznosti, prevlasti dovele su čovječanstvo do aktuelnog historijskog trenutka koji, čini se, ponaviše karakterišu beznađe i destrukcija. Planeta je na samrti, ali zemlja ne zaboravlja – svaki od njenih slojeva pamti nasilje koje smo nanijeli svakom živom organizmu. Kako umanjiti štetu, prizvati nadu, inspirisati otpor i solidarnost?

Okrenuti kameru ka planinama, rijekama, zemlji možda se čini minornom formom otpora. Ipak, vjerujemo da je to jedini način da se uči. Da li su oni doista tihi svjedoci? Ili mi ne želimo razumjeti njihov jezik? Vrijeme je da zajednički pogledamo glečere, da posjetimo sela naših baka, da se penjemo, trčimo, hodamo. Vrijeme je za brigu i popravak, stoji u poruci selektora programa 15. Pravo Ljudski Film Festivala, Kumjane Novakove i Dioga Pereire.

The Plastic House - Allison Chhorn

Program Politika običnih: briga i političke popravke promišlja upravo kako u postojećim ili pak zaboravljenim praksama zajedništva pronaći modele za drugačiji život na planetu. U filmu Ti misliš da je zemlja mrtva stvar Florence Lazar traga se za starim znanjima o zemlji koja bi mogla potpomoći oporavak. Biodiverzitet na karipskom otoku Martinique uništen je pesticidima, korištenim na plantažama banana, ali lokalni farmeri pružaju otpor koristeći upravo tradicionalne metode i skoro zaboravljena znanja.

Sarajevska studentica filma i dugogodišnja znanica PLJFF-a Kaori Oda, koju ovdašnja publika pamti po filmu Aragane, nastalom u rudniku u Brezi, i ove je godine sa nama. Gledat ćemo njen film Cenote koji „zaranja“ u vrtače meksičkog Jukatana, tragajući za hipnotičnim prizorima podvodnog svijeta, ali i fascinantnim pričama o narodima koji su živjeli u blizini.

Ne volim objašnjavati šta film „znači“. Gdje god da ste sad, odakle god da ste, ako ste mogli osjetiti mjesta i ljude, ako ste mogli išta iz ovog filma povezati sa vašim sjećanjima iz prošlosti, bit ću sretna, poručuje rediteljica u svom video obraćanju.

Homelands - Jelena Maksimović

U sklopu dijaloškog programa festivala, Arman Fatić će 13. decembra na Instagramu ugostiti Allison Chhorn, rediteljicu Plastenika, srednjemetražne doku-fikcije u kojoj pratimo djevojku koja, radeći u porodičnom plasteniku, zamišlja život nakon smrti roditelja, tvoreći priču u kojoj se slivaju izolacija, gubitak, neizvjesnost i ozdravljenje.

Konačno, film Domovine Jelene Maksimović koji će u sklopu saradnje Pravo Ljudski Film Festivala i Radiotelevizije Bosne i Hercegovine biti prikazan i na javnom servisu, vizualna je poema posvećena svim borkinjama za slobodu. Otkrivanje antifašističkih korijena, ženskog porodičnog naslijeđa, kolektivnih sjećanja zatrpanih ispod ruševina čini okosnicu ovog meditativnog feminističkog uratka.

Filmovi programa Politika običnih: briga i političke popravke bit će otvoreni za gledanje od 8. do 13. decembra na našoj web platformi pravoljudski.org.

Prethodna
Christopher Nolan oštro o posljednjem potezu Warner Brosa
Sljedeća
Alfred Molina ponavlja ulogu Doc Oca u novom "Spider-Man" filmu