Air: Filmska priča o tenisicama “Air Jordan“

Air1677142894.jpg Piše: Sead Vegara

Prošlo je 26 godina od filma Good Will Hunting (Dobri Will Hunting; 1997), koji je u filmske zvijezde katapultirao scenaristički i glumački dvojac Matt Damon/Ben Affleck. Momci su zaluženo odnijeli kući pozlaćenu statuu za najbolji originalni scenarij, te krenuli u pohod na Hollywood. Kao glumci će se dalje formirati svaki na svoj način, glumeći zajedno u još par filmova, pa samo i djeleći kadar u par navrata, uglavnom u ostvarenjima Kevina Smitha (Dogma, 1999, Jersey Girl, 2004), ali i nešto novijoj produkciji The Last Duel (2021) u režiji Ridleyja Scotta.

Air; režija: Ben Affleck; Uloge: Matt Damon, Jason Bateman, Viola Davis, Ben Affleck, Chris Tucker; 2023.

IMDb rejting: 7.8/10

Rotten Tomatoes rejting: 92%

Air1677946243.jpg Damon će proći put prema holivudskom glumačkom olimpu sa ulogama u dramskim ostvarenjima poput Ronuders (1998), akcionim hitovima The Bourne Identity (2002) i urnebesnim komedijama braće Farrelly, Stuck on You (2003), te mnogim, mnogim drugim filmovima. Affleck će se ipak više okrenuti režiji (Gone Baby Gone, 2007, Argo, 2012), iako će mu svakako glumačka karijera biti važnija, mada će se kao reditelj puno više iskazati i dokazati da definitivno mnogo bolje režira nego što glumi.

Dvojac se našao još jednom zajedno ispred kamera u svojevrsnoj biografskoj drami Air, koju je prema scenariju debitanta Alexa Converyja, Affleck i režirao. Air je peti Affleckov rediteljski posao i to do sada najzreliji, najosobniji, najljepši uradak. Koliko je njegov rediteljski prvijenac Gone Baby Gone bio dokaz (rediteljskog) talenta, The Town (2010) je to samo potvrdio, a Argo zapečatio i ovjenačao Oscarom (za najbolji film). Ipak, sljedeći film, Live by Night (2016), kao pokušaj gangsterskog filma sa elementima noira, baš i nije djelovao uvjerljivo, te iako znalački zanatski završen postao je najslabija rediteljska Affleckova partija.

Converyjev scenarij za Air je istinska inspirirajuća istinita priča o nastojanjima uposlenika tada na izdahu snaga kompanije Nike, sredinom osmadesetih godina prošlog stoljeća, da ožive svoju sportsku liniju obuće. A oživiće je tako što će proračun od 250.000 dolara utrošiti samo na jednog sportaša, i to na njegovo veličanstvo, velikog Michaela Jordana (kako će historija dalje pokazati).

Jednostavno, u filmu nema slabe glumačke partije, te su svi glumci na visini zadatka. Krenuvši od Matta Damona kao nekonvencionalnog uposlenika Nikea, Sonnyja Vaccaroa koji će “upecati“ Jordanove, Viola Davis kao Michaelova požrtvovana majka Deloris (zanimljiv podatak: Michael Jordan je insistirao da Davisova dobije ulogu), Jason Bateman kao voditelj, Rob Strasser i Ben Affleck kao predsjednik Nikea, Phil Knight sa vjerom u Vaccarove metode, te dvojica Chrisova, Messina i Tucker, kao Jordanov agent, i bivši perspektivni NBA igrač, sada savjetnik u Nikeu, čija je karijera završila preranom povredom koljena.

Kada na samom početku filma saznate kako je uopšte došlo do famoznog mota Nikea, “Just do it“, te pri kraju i činjenici koliko je novca Phil Knight platio za dizajn loga, biće vam jasno da ste prisustvovali jednoj iznimnoj filmskoj predstavi, koja, od kako se na platnu počnu redati kadrovi najznačajnih događaja osamdesetih, popraćeni hitom “Money for Nothing“ Dire Straitsa, u svom trajanju od skoro dva sata, proleti u jednom dahu.

Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje 

Prehodna
Dungeons and Dragons: Film koji vraća nadu u fantasy žanr
Sljedeća
Plus One: Mio oku i lagan za gledanje