Slovak Martin Pavol Repka predstavlja svoj prvi dugometražni igrani film March to May oslanjajući se na porodična iskustva iz mladosti.
Radnjom je film smješten u rustikalnu seosku kuću u uspavanom slovačkom zaseoku, a prikazan je u konkurenciji Proxima na MFF-u u Karlovim Varima. Prati idilični život peteročlane porodice čiju ustaljenu svakodnevnicu poremeti neočekivana vijest da je Romana (Zuzana Fialová), majka u kasnim četrdesetim, trudna.
Naslov filma se odnosi na period u kome se priča odvija, odražavajući postepeno buđenje prirode tokom proljetnih mjeseci. Ova metafora filmu daje poetski kvalitet, postavljen nasuprot sporim, ali neizbježnim promjenama u porodičnoj dinamici. March to May odstupa od uobičajenih konvencija porodičnih drama, jer Repka koristi spor kinematografski pristup koji naglašava sitnice svakodnevnog života. Upotreba intimnog kadriranja i snimaka izbliza bilježi izraze i interakcije između članova porodice.
Priča je strukturirana oko različitih reakcija i prilagođavanja svakog člana porodice na vijesti o majčinoj trudnoći. Najmlađi, Eliáš (Damián Humaj), bori se s neizvjesnostima adolescencije, provedeći svoje vrijeme u skejtanju i doživljavanju prve ljubavi. Srednje dijete Alžbeta (Jana Markovičova) suočava se s dilemama oko svoje sve veće nezavisnosti i odlučivanja kako najbolje upravljati svojom prvom zaradom. U međuvremenu, najstarija, Miša (Natália Fašánková), namjerava da napusti porodični dom, ali je rastrgnuta između sigurnosti poznatog i privlačnosti nepoznatog. Otac (Jozef Abafi) je zaokupljen pripremanjem djece za novog brata ili sestru, dok religiozna majka tiho prihvata cjelokupnu situaciju. Kroz ove pojedinačne priče, Repka donosi sveobuhvatni intimni porodični portret.
Ovaj debitantski film Repke odudara od češkoslovačke tradicije socrealističkih drama i po formi i po stilu. Porodica, koja skromno živi u seoskoj kući nije pretjerano zabrinuta zbog egzistencijalne nesigurnosti. Neočekivana trudnoća, koja služi kao suptilna narativna nit, ne izaziva sukobe, dileme ili melodramu među njenim članovima. Producirala ga je kompanija Perfilm iz Češke, a koproducirali češki studio BEEP i PFX.