Here: Propao pokušaj prizivanja prave filmske magije

Piše: Sead Vegara

Da bi prizvao pravu filmsku magiju, onako kako to rade istinski filmski čarobnjaci, američki reditelj Robert Zemeckis, po ko zna koji put u svojoj karijeri, okoristio se najnovijom digitalnom tehnologijom. Ali, rezultat ovoga puta je ne baš tako kvalitetan, koliko tek jeftin mađioničarski trik. Spojivši ponovo glumački par iz Oscarima nagrađenog filma Forrest Gump (1994), sada već u finim godinama Robin Wright i Toma Hanksa, reditelj i scenarista Zemeckis, koscenarista je opet saradnik sa Forresta Gumpa – Eric Roth, pokušava i djelimično uspijeva u namjeri da osovi priču postavljenu u jednom prostoru vremenski protežući je od početaka svijeta do današnjih dana.

Ovdje; režija: Robert Zemeckis; uloge: Tom Hanks, Robin Wright, Paul Bettany, Kelly Reilly; 2024.

IMDb rejting: 6.2/10

Rotten Tomatoes rejting: 35%

Scenaristički dvojac priču filma Here (Ovdje, 2024) bazirao je prema istoimenom grafičkom romanu Richarda McGuirea, prvobitno objavljenom 1989. i dorađenom 2014. i to načinivši spretan transfer iz devete u sedmu umjetnost, ali samo toliko da izgleda tek prividno zanimljivo. Radnja je koncentrisana oko jednog dijela zemljišta, na kojem će od davnih vremena trčati dinosauri, koje će uništiti asteroid, ledenog doba, preko vremena Indijanaca, prvih doseljenika u Ameriku i rezidencije koju će izgraditi nasuprot te lokacije na kojoj će poslije položiti temelje za kuću – mjesto iz naslova.

Tako i tu će se protezati priča ispričana kroz različite generacije stanovnika i ukućana, raznih bračnih parova sa djecom i bez, a onaj detalj koji daje prividnu zanimljivu stranu jeste način na koji je Zemeckis uklopio sve te periode kroz vrijeme, koristeći “comic-book tretman“ u nešto slabijoj varijanti u odnosu na onu korištenu u najboljem transferu stripa na film – Sin City (Grad grijeha, 2005), autora Franka Millera i reditelja Roberta Rodrigueza. CGI za Zemeckisa je skoro uvijek bio alatka koju bi iskoristio na najbolji način, mada njegova filmografija broji nekoliko propalih pokušaja prema kojima vrijeme nije bilo naklonjeno (The Polar Express, 2004, Beowulf, 2007, A Christmas Carol, 2009).

Stvar sa svim navedenim filmovima takva je da je Zemeckis ne baš  nevješto, ali svakako nespretno koristio CGI motion-capture tehnologiju, dok je u Forrestu Gumpu upregao svo moguće znanje i uspio u uspostavljanju toliko autentičnog filmskog svijeta u kojem je naslovnog junak proveo kroz sva velika dešavanja u skorijoj američkoj historiji. U filmu Here Zemeckis također spretno koristi CGI, digitalno podmladivši svoj glumački par, Hanksa i Wright, čiji odnos čini srce, mada malo moguće i dušu filma, kojem ako istinski volite sedmu umjetnost možete odati počast i pogledati ga u kinu.   

Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje 

Prethodna
Gladiator II: “Mačevi i sandale“ film koji će vas zabaviti
Sljedeća
Moana 2: Nastavak CGI animiranog filma starog osam godina