Hustlers: Kad se J. Lo izvije oko šipke... u osveti striptizeta

Piše: Marko Njegić

Rasprodane premijerne "Cinelady" i "Ladies Night" projekcije u hrvatskim multipleksima najavljuju da imamo još jedan hit u domaćim kinima. Ilustracije radi, Prevarantice s Wall Streeta su okupirale pune četiri dvorane u jednom splitskom multipleksu u četvrtak. Filmu izvorna naslova Hustlers ovog vikenda se smiješi i dobra zarada u Americi. Samo blockbusterski horor Ono: Drugo poglavlje priječi put Prevaranticama s Wall Streeta da docupkaju do prvog mjesta gledanosti i pokušat će ih prestrašiti da se povuku na drugo. No, svejedno, Hustlers bi trebao postići rekordno vikend-otvaranje zvjezdane glumice Jennifer Lopez i kompanije STX, bolje od kinohita Bad Moms. Prospekt seksi J.Lo u ulozi egzotične plesačice/striptizete očito je urodio plodom. I stvarno, magnetična Lopez, kao "jedna i jedina" striptizeta Ramona, ima nezaboravan ulazak u film u tankim krpicama i tangicama koje otkrivaju njezinu putenost, s naglaskom na bujnu stražnjicu. Zavodljivo se izvija oko šipke u striptiz-klubu kao profesionalka. Kad, pak, odvoji tijelo od šipke nastavlja ples ležeći na pozornici okupana slapovima novčanica. "Zar te novac ne napaljuje", Ramona s dolarima u njedrima upita novakinju Destiny (Constance Wu; Crazy Rich Asians) koja je ostala paf na njezin ples, jednako kao i publika u klubu i kinu.

Prevarantice s Wall Streeta; režija: Lorene Scafaria; uloge: Jennifer Lopez, Constance Wu, Julia Stiles, 2019.

IMDb rejting: 6.6/10

Rotten Tomatoes rejting: 87%

To je bila odlična vizualna "navlakuša" za Prevarantice s Wall Streeta, baš u stilu striptiza i plesa u krilu. Naime, redateljica Lorene Scafaria (Tražeći ljubav za kraj svijeta) draži – mušku – publiku, ali odbija naslijediti Paula Verhoevena i snimiti nove Showgirls. Kad Ramona nešto kasnije pokazuje Destiny pokrete na šipki, izvodi vrtuljak, spust, zahvate bedrima, koljenom itd., kamera se više trezveno divi njezinom tijelu zbog umijeća, a ne (muški) požudno iz puke erotike i "objektivizacije" kao u prethodnoj sceni. Tko očekuje golotinju, posebice golotinje radi, neće, dakle, dočekati da se Hustlers pretvori u Showgirls 2. Povremeno u kadru sijevnu gole grudi ili stražnjica, kad kamera prošeta kroz garderobu ili uzgredno baci oko na pozornicu, ali to je više-manje to i sve u službi priče, nipošto senzacije radi.

Jer, golotinja nije poanta filma – malčice precijenjenog, ali svakako ugodnog iznenađenja – koji spada među vrhunce s popularnih "Ladies Night"/"Cinelady" večeri, a i ponajbolji je u karijeri J.Lo. Zapravo, Prevarantice s Wall Streeta su njezin najbolji film i naj-uloga iza Daleko od očiju Stevena Soderbergha. Film u kojem ona i glumi, ne samo "zvjezdari" kao u posljednjima (npr. Sad ili nikad). Soderbergh predstavlja veći utjecaj za režiserku od Verhoevena. Ovo je prevarantski film, Oceanovih 11 sa ženskim ansamblom, Visa karticama, šljokicama, Louis Vuitton torbicama i Gucci štiklicama. Gledala je Scafaria i Scorseseove Dobre momke, Casino i naročito Vuka s Wall Streeta. I ova priča, koja narativno skače naprijed-natrag u vremenu, govori o zavodljivoj moći lakog novca koji je tekao u potocima, kršenju zakona uz privid da se s time možeš izvući i pohlepi koja dovodi do konačnog raspada sistema po principu rušenja domina.

A priča je utemeljena na članku novinarke Jessice Prestler, objavljenom u "New York" magazinu, o newyorškim striptizetama koje su nakon kraha burze 2008. i pada posjeta u klubu drogirale klijente s Wall Streeta ("samo smo ti malo začinili piće") i peglale njihove kartice kako bi priuštile bolji život sebi i svojima. Film Hustlers je svojevrsni neslužbeni nastavak satirične tragikomedije The Big Short (veže ih ime Adama McKaya, ovdje u ulozi producenta), samo ispričan iz perspektive djevojaka koje su (o)pelješile muškarce s Wall Streeta, glavne i odgovorne urednike ekonomske apokalipse za što nisu odgovarali, niti završili u zatvoru, a pola njih ionako šmrče kokain na dnevnoj bazi.

"Takvi tipovi su to zaslužili, ne žalim ih", direktna je novinarka Elizabeth (Julia Stiles) tijekom intervjua s Destiny. Srećom, nije sve baš tako crno-bijelo zahvaljujući redateljici koja je pokazala senzibilitet za humanost i složnost u apokaliptičnoj romansi Seeking a Friend For The End Of The World. Neki od muškaraca nisu tako loši, kako navede i Romana, isto kao što "nisu sve striptizete kradljivice" (Destiny, najmoralnija u ekipi). To dovodi do sivih sjenčenja i propitivanja morala među djevojkama za koje, ipak, gledatelj navija, čak i kad zna da su prešle na onu strane zakona. Osveta striptizeta može proći i kao osveta "malog čovjeka" velikim biznismenima s Wall Streeta. Svakako, one nisu ništa drukčije od tih muškaraca koji su jedva priznali da su ih "preveslale" žene. "Svi se grebu, cijeli grad i zemlja je striptiz klub. Jedni bacaju pare, drugi plešu", zaključuje Ramona. Prevarantice s Wall Streeta uspijevaju izvojevati pobjedu protiv (muškog) sistema u tom striptiz-klubu.

Lili iz drugog plana

Jennifer Lopez i Constance Wu dominiraju filmom, ali iz drugog plana se ističe mlada Lili Reinhart u ulozi njihove kolegice koja na stres reagira povraćanjem.

Objavljeno na portalu Slobodna Dalmacija 
Prethodna
Parasite: O klasama i ljudskoj pohlepi
Sljedeća
2. AJB DOC: Hans Block & Moritz Riesewieck – The Cleaners