Marko Njegić

Coming To America: Kolo sreće se preokreće

Piše: Marko Njegić Nešto murphyjevsko Eddie pokušava izvući dok, skriven ispod maske/prostetike Ricka Bakera, glumi još neke likove, starog crnog brijača i njegovu vršnjačku bijelu mušteriju te pjevača grupe Sexual Chocolate, po uzoru na Petera Sellersa u Dr. Strangeloveu, čime je Princ otkriva Ameriku postavio temelje za njegove višestruke uloge u Luckastom profesoru, Bowfingeru i Norbitu.

A Perfect World: Neopjevano remek-djelo

Piše: Marko Njegić Neprihvaćena u doba kinopremijere, kriminalistička drama Savršeni svijet (A Perfect World, 1993.) spada među najpodcjenjenije, ali i najsavršenije filmove redatelja Clinta Eastwooda. Rijetki su kritičari i gledatelji u realnom vremenu uvidjeli ili barem naslutili veličinu Savršenog svijeta koji je prošao prilično nezapaženo i ostao u sjeni drugih Eastwoodovih filmova.

It Happened One Night: Romansa za povijest

Piše: Marko Njegić Opaska Ovo je povijest u nastajanju, izgovorena u romantičnoj komediji Dogodilo se jedne noći (It Happened One Night, 1934.), pokazala se točnom za klasik Franka Capre. Film Dogodilo se jedne noći stvorio je novu povijest kinematografije i žanra romantične komedije.

The Karate Kid: Rocky za tinejdžere

Piše: Marko Njegić Redatelj Karate Kida John G. Avildsen režirao je prvog Rockyja i to se osjeti u svakom kadru, na filmu je radio isti skladatelj glazbe Bill Conti, a pjesma You’re The Best bila je u planu za Rockyja III, ali Stallone se odlučio za Eye Of The Tiger. Avildsen i scenarist Robert Mark Kamen prilagodili su rockyjevsku priču za djecu i mlade.

Dr. Strangelove: Jahač atomske bombe

Piše: Marko Njegić Jahanje atomske bombe poput mehaničkog razjarenog bika i izjava Gospodo, ne možete se tući ovdje, ovo je ratni kabinet dva su luda i nezaboravna trenutka iz briljantnog filma Dr. Strangelove ili: Kako sam naučio prestati brinuti se i zavoljeti bombu (Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb, 1964.), ali nisu jedini.

Maverick: Kako je zabavljen Divlji zapad

Piše: Marko Njegić Tada Maverick postaje i rom-com u western ruhu, a kad im se u avanturi pridruži Cooper, eto i akcijske “buddy” komedije s kontrastiranim partnerima, pri čemu potonji kao da igra kombinaciju Seana Conneryja iz Indiane Jonesa III i Dannyja Glovera. Da stvar bude luđa, Glover se pojavljuje u cameo ulozi pljačkaša banke u urnebesnoj sceni kad zasvira glazba iz Smrtonosnog oružja i on i Gibson se pogledaju kao da se poznaju odnekud u stilu Je li to on? Ma (ni)je, nakon čega uslijedi i trade mark izjava Postajem prestar za ovo sranje.

Clerks: Mala trgovina urnebesa

Piše: Marko Njegić Interesantno je da je Tarantino bio poznat po tome što je radio u videoteci, no Smith je taj koji je na koncu snimio film u/o videoteci ispunjen filmskim i popkulturnim referencijama. Clerks je ljubavno pismo eri videoteka i njihovim radnicima.

Pulp Fiction: Casino Royale sa sirom

Piše: Marko Njegić Zato je Pulp Fiction i izazvao senzaciju nakon premijere u Cannesu 21. svibnja 1994, osvojio Zlatnu palmu, zaradio više od 200 milijuna dolara u svjetskim kinima i dobio sedam nominacija za Oscara (pozlatio mu se samo scenarij u godini dominacije Forresta Gumpa). Uspjeh je bio nevjerojatan za Tarantina, dotad poznatog samo po režiji Pasa iz rezervoara i scenariju Prave romanse.

Manhattan: Melankolija u New Yorku

Piše: Marko Njegić Olakotna okolnost jest i da Manhattan nije priča o vezi Isaaca i Tracy (ona je sporedan lik), već britka "allenovska" opservacija kompleksnih muško-ženskih veza, svojevrsni fotonegativ Annie Hall, ali i film o Woodyjevu odnosu s "njegovim gradom" New Yorkom.

The Last Boy Scout: Marlowe umire muški

Piše: Marko Njegić Sve se poklopilo u svojevrsnom Umri muški 2.5: Bruce u naponu herojske i “one-linerske” snage, britak crnohumorni scenarij Shanea Blacka (Smrtonosno oružje, Pakleni poljubac), stilizirana akcijska režija Tonyja Scotta s prepoznatljivim neonskim filterima (Top Gun, Policajac s Beverly Hillsa II) i raskošna blockbusterska produkcija Joela Silvera (Komandos, Predator). Willis je ovdje utjelovio još jedan akcijski lik za anale žanrovske kinematografije, možda i najkulerskiji iz njegove galerije živopisnih karaktera.