The Prestige: Režisersko-scenaristički trik Christophera Nolana

the-prestige-jackman-and-balePiše: Sead Vegara

Za Prestiž s pravom možemo tvrdititi da je riječ o odličnom filmskom ostvarenju. Počevši od same filmske naracije, gotovo savršeno uvezanih detalja, odličnog scenarija i još bolje glume, do komponovane muzike koja i više nego dobro odslikava radnju filma. Prvih pet filmova Christophera Nolana posjeduju tri zajedničke karakteristike: odlično napisan scenarij, dobru režiju i maestralne glumačke performanse. Triler The Following urađen u crno-bijeloj tehnici mu je obezbijedio pozivnicu za Hollywood. Drugi film zaslužuje epitet remek djela zbog same ideje, realizacije i glume Guya Piercea (Memento, oni koji su gledali znaju o čemu je riječ). Treći je kvalitetan triler o psihotičnom ubici (remake norveškog filma Insomnia, glume veliki Al Pacino i „neprepoznatljivo transformisani“ Robin Williams). Četvrti važi za jedan od najkvalitetnijih transfera stripa na veliko platno (Batman Begins; Nolan je uradio za Batman franšizu isto što i Coppola za trilogiju sa drugim dijelom Kuma). I naposljetku celuloidna adaptacija istoimene knjige Christophera Priesta iz 1995., The Prestige.

Prestiž, r. Christopher Nolan, gl. Christian Bale, Hugh Jackman, Michael Caine, Scarlett Johansson, David Bowie, 2006.

IMDb rejting: 8.5/10

Rotten Tometoes rejting: 76%

DN_THEPRESTIGE_A2_ALTERNATEČitate li pažljivo? Prestiž je priča o opsesiji, rivalstvu i nadmudrivanju dvojice britanskih mađioničara, krajem devetnaestog vijeka. Imajući u vidu da je ovo peti po redu film Christophera Nolana (svi od reda fascinantni celuloidni uradci) možemo mu oprostiti malu režisersku nesmotrenost urađenu u Prestižu. Naime, film ima tri story arka. Jedna priča, tri različita vremena koja se preklapaju. i upravo su ti preklopi izvedeni, ne bi se moglo reći loše, ali svakako su mogli biti skladniji. Film je, prije svega, režiserski pa tek onda montažerski i scenaristički kompleksan. Zahtjeva potpunu pažnju pri gledanju jer je ispreturana filmska radnja; dao je sasvim drugu definiciju  retrospektivnog i hronološkog pričanja događaja. Preklapanje vremena se može na prvo gledanje učiniti zamorno i nepovezano, ali to je režisersko-scenaristički trik braće Nolan (Christopher je režirao i pisao scenarij, a Johnatan je koscenarista) kojim žele skrenuti priču i zataškati očiglednu, u samom filmu (u jednoj sceni) izrečenu istinu.

„Svaki mađioničarski trik se sastoji iz tri dijela.“ Film se sastoji iz jedne priče ispričane kroz tri različita vremenska perioda, a počinje retrospekcijom; suđenjem Bordenu (Christian Bale) za ubistvo suparničkog kolege mađioničara Angiera (Hugh Jackman). Nažalost, film nije nikad ugledao mrak naših kino dvorana, jer ovdašnji distributeri baš i nemaju „oko“ za kvalitetne filmove. Razlog tome je i loša prođa na američkom box office-u. (Amerikanci baš i nisu publika za „složenije“ i „zahtjevnije“ filmove kakav je Prestiž.) Prestiž je jedan od rijetkih kvalitetnih i genijalnih pokretnih slika: dobro napisanog scenarija (uvjerljive priče i zapleta), dobre režije i dobre glume, i svakako najpotrebnijeg: imaginativne publike.

  Objavljeno na portalu novinar.me
Prehodna
The Raid 2: Berandal – Iz radionice najboljeg novog akcionog reditelja
Sljedeća
Azemina: Šokantno naličje nesreće