The Fabelmans: Filmski genije u nastajanju

The_Fabelmans1674575801.jpg Piše: Sead Vegara

Kako je rastao, nastao i postao jedan od najvećih američkih, ujedno i svjetskih filmskih reditelja – čuveni Steven Spielberg, prezentovano je u ostvarenju The Fabelmans (Fabelmanovi, 2022), čiju režiju i scenarij potpisuje upravo sam Spielberg. Pomoć pri pisanju scenarija Spielbergu je ponudio njegov stalni saradnik, dva puta za Oscara nominovani Tony Kushner (Munich, 2005 i Lincoln, 2014), sa kojim je znalački posložio sve one bitne detalje u svom stasavanju.

Fabelmanovi; režija: Steven Spielberg; uloge: Michelle Williams, Paul Dano, Seth Rogen, Gabriel LaBelle; 2022.

IMDb rejting: 7.7/10

Rotten Tomaotes rejting: 92%

The_Fabelmans_poster1674575923.jpg Dječak u filmu, nazvan Sammy Fabelman (Mateo Zoryan), koji se isprva straši filmova (“Ljudi su toliko veliki da me je strah“), a koji će nakon prvog odgledanog u kinu, The Greatest Show on Earth (Najveća predstava na svijetu, 1952), odlučiti da rekreira scenu sudara voza i automobila sa maketama, kristalno je jasno da namjerava svoj život da posveti pravljenju pokretnih slka. Sammy će tako imati veliku podršku od majke Mitzi (Michelle Williams), koja će mu i pokloniti kameru sa kojom će, od momenta kada je dobije, neprestano snimati i snimati, dajući mašti na volju... Toaletni papir će iskoristiti da poput mumija omota svoje sestre i plaši susjede. Radišni otac Burt (Paul Dano) će na to cijelo vrijeme gledati kao na hobi, te ga baš i neće ohrabrivati da se skroz na skroz posveti snimanju filmova. Već kao tinejdžer, Sammy (Gabriel LaBelle) će se ozbiljno pozabaviti sa filmom, snimajući prvo western, nakon čega i vlastiti ratni film. Sve onako amaterski, ali sa pasijom svestranog mladića, koji je predodređen za veliki uspjeh.

Spielberg i Kushner su zaista ispisali dirljivu priču o formativnim godinama samog reditelja, dok je u oku kamere to sve, toliko ulickano i gotovo sterilno, uhvatio još jedan Spielbergov “kućni saradnik“, direktor fotografije Janusz Kaminski. Bez obzira na “takav umjetnički dojam“, film ipak odaje toplinu i istinsku emociju, a mladi LaBelle je naprosto izvrstan kao tinjedžer koji svaki mogući trenutak želi da snimi i dokumentuje. Barem do onoga momenta kada shvati da nešto nije u redu između njegove mame i oca, nakon čega će prestati sa snimanjem, a očev prijatelj i radni kolega Bennie (Seth Rogen) će mu pokloniti najnoviju kameru i zamoliti ga da nikad, baš ikad, nikad ne prestane sa snimanjem, jer bi time slomio majčino srce. Williams je savršena u ulozi majke koja ohrabruje sina da ostvari svoje snove, dok je i Paul Dano itekako uvjerljiv u ulozi pragmatičnog oca.

Nema veće fikcije od autobiografije, rekao je neko nekad ne znajući koliko je u pravu, jer istini najbolje služimo kroz izmišljanje. A koliko su reditelj/scenarista Spielberg i koscenarista Kushner dali sebi na volju pri uobličavanju i samom pripovijedanju priče prema autobiografskim činjenicama i detaljima ostaće samo njima poznato. Ono što se da primijetiti iz dva i po sata, koliko traje film, i ono zbog čega ćete se nakon završetka osjećati ispunjeno emocijama, zasigurno jeste zasluga kompletnog filmskog tima koji je postigao da upravo ta dva i po sata provedena u mraku hrama sedme umjetnosti prođu nevjerovatno brzo.    

Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje     

Prehodna
Puss in Boots: The Last Wish – Umjetnost ne treba požurivati
Sljedeća
Babylon: Hedonistička posveta prvobitnom Hollywoodu