Najednostavnije rješenje je u biti i najbolje. To je demonstrirao srbijanski reditelj Nemanja Ćeranić upriličivši prolog svog postapokaliptičnog epa Volja sinovljeva (2024) upravo u animiranoj varijanti, koja vuče na animaciju klasika Samurai Jack Genndyja Tartakovskog. Uz prepozantljiv vokal sada već preminulog barda domaćeg glumišta Žarka Lauševića kao naratora upoznajemo se sa situacijom u kojoj je svijet kakav znamo nestao u nuklearnom ratu i ono ljudi što je preživjelo raštrkano je po grupama širom zemlje. Cijela ta priča iznešena u animaciji daleko je jeftinija za produkciju u odnosu na igranu, te samim tim iako jeftinija uopšte ne izgleda tako, već upravo kao odlična alatka za pripovijedanje i daje pravu autentičnost onome što će biti, izgledati i činiti se kao “balkanski Mad Max“.
Son's Will; režija: Nemanja Ćeranić; uloge: Igor Benčina, Sergej Trifunović, Marta Bjelica, Isidora Simijonović; 2024.
IMDb rejting: 7.5/10
Kuća usred pustinje, vjetar koji duva i nosi pijesak, dva lika u prolazu ulaze u ono za što će se ispostaviti da je neka vrsta krčme – saluna, te šarolika postava posjetitelja pri igri koju će prekinuti dvojac – tajanstveni mladić i još tajanstveniji guslar. Da bi platili okrepu guslar će otpočeti mitsku narodnu pjesmu “Volju sinovljevu“, a ekipa u krčmi neće vjerovati šta slušaju. Kroz pjesmu koju gusla guslar saznaćemo sve pojedinostima o “Pokislim“, “Crvenim glavama“, “Zrno-ljudima“ i svima ostalim stanovnicima opustošene zemlje, te će pripovijest sa svakim prekidom, da se guslar odmori ili ga prekine neko od slušalaca, činite se sve više i više nevjerovatnom.
Poput svake narodne epske pjeseme i u ovoj guslarevoj postoje junaci i zlikovci, veliki zadaci i ogromni poduhvati, koji će iziskivati nadnaravnu i nadljudsku hrabrost i snagu. Iako nema pravih zmajeva, postoje oni ljudski koji su im po velični i naravi slični, dok se junaci kale kroz krizne situacije ponašajući se poput pravih pravcatih heroja. Scenarista Strahinja Madžarević (sarađivao sa rediteljem Ćeranićem na filmu Lihvar iz 2021) uspio je ispisati scenarij epskog zamaha, kroz koji se provlače teme porodice, krvnih veza, vlasti i vladavine manjine nad većinom, sa mnoštvom likova karakterno nijansiranih toliko kvalitetno da je cijela glumačka ekipa predvođena Igorom Benčinom, Sergejem Trifunovićem, Martom Bjelicom i Isidorom Simijonović ostvarila i više nego uvjerljive performanse.
Madžarević i Ćeranić ne skrivaju svoju fascinaciju klasikom žanra, franšizom Mad Max, ali također “prepisuju“ i od nekih drugih postapokaliptičnih, distopijskih naslova poput The Book of Eli (Knjiga iskupljenja, 2010). Projekat je to koji se spremao dugih sedam godina i još više u pretprodukciji, a konačni rezultat je fe-no-me-na-lan film takve vrste koji je prvi u regionalnoj kinematografiji, i koji nema takmaca i ne može se porediti ni sa kojim domaćim proizvodom.
Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje