bh. kinematografija

Admir Buljugić: Filmovi se prave radi publike

Razgovarao: Sead Vegara Bh. reditelj i scenarista Admir Buljugić se na filmskoj sceni pojavio ne baš tako davne 2014. godine sa filmom Reket. Bilo je to zanimljivo ostvarenje u kojem su redom nastupili domaći glumci i glumice. Sada, devet godina poslije u kina u BiH je stigao njegov novi filmski projekat koji nosi naziv Efekat leptira. Buljugić progovara o razlozima tolike pauze između filmova, načinu na koji je spremao projekat, radu sa glumcima i općenito o stanju u filmskoj branši.  

Održan sastanak Fondacije za kinematografiju sa korisnicima

U prisustvu zaista velikog broja predstavnika producentskih kuća, Udruženja i autora koji su korisnici sredstava Fondacije za kinematografiju Sarajevu sastanak je otvorio Predsjednik Upravnog odbora Antonio Beus koji se na početku zahvalio svima na velikom odazivu na poziv za razgovor koji treba dati načelne temelje radu i odnosima u narednom periodu.

Mala povijest bh. kratkometražnog filma (1947-1990), vol. 3

Piše: Vesko Kadić Prvi film koji nagoviještava da je riječ o jednom zrelom autoru, stvaratelju koji realizira nešto više od pukog dokumenta bio je Sljeme za tjeme (1964), u kome Mutapčić daje iskrivljenu sliku naseobina i ljudi koji “učestvuju“ u neplanskoj gradnji. Dok se suvremeni gradovi  zahvaljujući industrijalizaciji naglo razvijaju, u njihova rubna područja doleze sa sela “zvani i neznani“, te uz najljepše dijelove modernog grada niče nepredviđena “divlja gradnja“. 

Mala povijest bh. kratkometražnog filma (1947-1990), vol. 2

Piše: Vesko Kadić Ako iz biografije autora Živka-Žike Ristića izdvojimo filmove Drvar (1958) koji govori o gradu s velikom povijesnom prošlošću, Posljednja poruka (1961) posvećenom ilegalcima Sarajeva u periodu od 1941. do 1945. godine, i njihovom organizovanom otporu u glavnom gradu BiH, Proljeće u mom gradu (1961) viđeno kroz slike najživotnijeg doba godine u kome se dešavaju godišnjice, mitinzi, polaganje cvijeća na spomenike i slično – onda smo dobili trilogiju Ristićevog stvaralaštva.

Mala povijest bh. kratkometražnog filma (1947-1990), vol.1

Piše: Vesko Kadić Bosanskohercegovački dokumentarni kratkometražni, kao i onaj kratki igrani, eksperimentalni i animirani film, po mnogim parametrima spada u sam vrh filmske umjetnosti ove zemlje, a sam pojam “Sarajevska škola dokumentarnog filma“ može se uspješno usporediti i s drugim dostignućima bh. umjetnosti uopće.