Barbie: Priča o igračkma

barbie_sequel_021690377571.jpg Piše: Sead Vegara

Kako snimiti film u kojem je glavni lik jedna od najprodavanijih igračaka namijenjenih djevojčicama – popularna Barbie? Iskusan reditelj i scenarista, u slučaju filma Barbie, još više nego iskusna rediteljica i scenaristica Greta Gerwig (The Little Women, 2019) je sa svojim suprugom i koscenaristom Noahom Baumbachom uspjela u namjeri stvoriti film koji će se svidjeti ne samo djevojčicama nego i široj kino-publici, publici svih uzrasta. Gerwig i Boumbach pomirili su ono privlačno najmlađim i ono što će se svidjeti starijim.

Barbie; režija: Greta Gerwig; uloge: Margot Robbie, Ryan Gosling, Will Farrell, Kate McKinnon; 2023.

IMDb rejting: 7.5/10

Rotten Tomatoes rejting: 90%

Barbie1681569186.jpg Usporedbe samo, jedna od Mattelovih igračaka (kompanije koja je proizvela lutku Barbie još davne 1959) bio je He-Man nastao sredinom osamdesetih godina prošlog stoljeća, koji je pored figurica imao i vlastitu animiranu TV seriju He-Man and the Masters of the Universe (He-Man i Gospodari svemira). Upravo je film baziran prema popularnim figuricama snimljen krajem osamdesetih (1987) u svoje vrijeme postao totalni fijasko, ali u godinama koje su dolazile prerastao u kultni klasik, za razliku od Barbie, koji je uz moćnu marketinšku kampanju privukao publiku u kina i koji će biti kandidat za jedan od najprofitabilnijih filmova u tekućoj godini.

Ne samo da Gerwig i Baumbach imaju oko za detalje, već i način na koji da nešto toliko jednostavno poput lutke Barbie, učine grandionim i spektakularnim. To ste mogli vidjeti na najavnim trailerima, tačnije jednim od njih u kojem Gerwig pravi uvod u svoj film na identičan način na koji je veliki Stanley Kubrick snimio uvod u remek-djelo 2001: A Space Odissey (2001: Odiseja u svemiru, 1968). Sve nakon toga je jasno kao dan. Rediteljica/scenaristica i koscenarista postavljaju priču prema kojoj će svaki pokušaj ozbiljnog tumačenja njihovog djela biti dočekan sa smijehom. Znajući da ako sebe i svoj zadatak shvate i prihvate sa ozbiljnošću, bez suptilnog uplitanja ironije i svojevrsnih meta momenata, Gerwig i Baumbach su u svemu pomjerili granice. Za one koji ne vole da imaju ikakvu predstavu o radnji filma, zamolio bih da preskoče naredni pasus.

Ako je ikome suđeno da glumi pravu Barbie onda to nije niko drugi do Margot Robbie, dok kao Kena bukvalno ne možete zamisliti nikoga drugog do Ryana Goslinga. Oni žive u Barbielandu u savršenstvu i harmoniji i svaki dan je isti – odličan i fenomenalan. Samo, Barbie najednom hvata egzistencijalna kriza i misli o smrti, te naravno – ono najgore – ravna stopala i pojava celulita. Da bi ponovno postigla svoje savršenstvo moraće otići u “pravi svijet“ naći djevojčicu koja nije zadovoljna svojom Barbikom i pomoći joj. Sa njom će poći i Ken, koji će okusiti čari patrijarhata (nešto što je povezano sa konjima), te promijeniti njihov kompletan svijet.

Potpisnik ovih redova otišao je hram sedme umjetnosti sa nadom da će na projekciji biti više od desetak ljudi, i pozitvno se iznenadio jer je kino-sala bila krcata (i to na prvom dnevnom terminu) uglavnom djecom. Ali krcata! Barbie je vratio publiku i prava ljetna kino-sezona je započela.    

Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje

Prethodna
Oppenheimer: Kandidat za najbolji film u 2023.
Sljedeća
Robots: Sasvim solidna i simpatična komedija