Festivalski hitovi i dobitnici nagrada na 16. Beldocs festivalu

Festivalski hitovi i dobitnici nagrada na 16. Beldocs festivalu

Na predstojećem 16. Beldocs festivalu, koji će se održati od 10. do 17. maja, publika će u sklopu 12 programskih cjelina biti u prilici da premijerno vidi veliki broj dokumentarnih ostvarenja, među kojima poseban prostor zauzimaju ona ovjenčana najvećim nagradama na polju dokumentarnog filma.

Širok tematski spektar pokriva pitanja influenserske kulture, policijske države, zavisnosti mladih od psihoaktivnih supstanci, položaju pojedinca u Rusiji, borbe umjetnika sa sobom i okolinom, i ratnih sukoba u Ukrajini. Pobjednici festivala IDFA u Amsterdamu, DOC NYC u New Yorku i CPH:DOX u Kopenhagenu, te premijera na Cannesu i Sundanceu, okupljeni na jednom mjestu čine uzbudljiv, raznovrstan i relevantan skup glasova koji su se u protekloj godini izrazili kroz dokumentarni film.

Mariupolis 2 posljednje je ostvarenje litvanskog reditelja, antropologa i arheologa Mantasa Kvedaravičiusa, ubijenog u Ukrajini tokom snimanja upravo ovog filma. Nakon filma Mariupolis iz 2016, prikazanog na prethodnom Beldocsu u čast preminulog autora, Kvedaravičius se vraća u zaraćeno područje sa namjerom da lično posvjedoči aktuelnim događanjima i životu ljudi koje je nekoliko godina ranije upoznao. Proglašen za najbolji evropski dokumentarac na posljednjoj dodjeli Evropskih filmskih nagrada, ovaj film predstavlja i svojevrsni in memoriam samog reditelja.

Apolonija, Apolonija (Apolonia, Apolonia), film rediteljice Lee Glob, premijerno je prikazan na Međunarodnom festivalu dokumentarnog filma u Amsterdamu (IDFA), gde je osvojio glavnu nagradu za najbolji dugometražni dokumentarni film u internacionalnoj selekciji. Ovaj film slika 13 godina razvoja, kako stvaralačkog, tako i životnog, slikarke Apolonije koja iz pariške underground pozorišne trupe, sebi krči razuđene puteve ka široj umjetničkoj sceni. U vječitom vraćanju i međusobnom ogledanju rediteljice i umjetnice, Apolonija, Apolonija plete mrežu pitanja koja se svodi na jedno: šta danas znači biti žena u svijetu savremene umjetnosti?

Kako spasiti mrtvog prijatelja (How to Save a Dead Friend), biografski debi Marusje Siroečkovskaje, koji je osvojio glavnu nagradu u međunarodnom takmičarskom programu njujorškog festivala DOC NYC, dokumentuje dvanaest godina ljubavi sa mladićem Kimijem Morevim i zajedničku borbu protiv narkotičke zavisnosti. Depresija sagledana iznutra, kroz lično iskustvo autorke – njenu nemogućnost da zadrži u životu onog koga voli – jezikom univerzalne osjećajnosti govori o patnji mladih u Rusiji početkom 21. veka.

Girl Gang, rediteljice Suzane Regine Meures, nominovan za Evropsku nagradu za najbolji dokumentarac, prati četrnaestogodišnju influenserku Leoni, čija se svakodnevica odvija na društvenim mrežama više nego na obodima Berlina gde živi. Analizirajući poziciju tinejdžerke sa uspješnom internet karijerom, Girl Gang propituje posljedice izuzetne medijske eksponiranosti, kao i kompleksne porodične odnose koji stoje u osnovi Leoninih poslovnih izbora. Nakon nagrada u Minhenu i Rejkjaviku i prikazivanja na Međunarodnom festivalu dokumentarnog filma CPH:DOX u Kopenhagenu, odnosno festivalima u Atini, Cirihu, Talinu i mnogim drugim, ova moderna bajka stiže na Beldocs i publici nudi nutrinu influenserskog sna u svim, bilo privlačnim ili neprivlačnim, pojavnim oblicima.

Neredvil, SAD (Riotsville, U.S.A.) u režiji Siere Petengil, dobitnik nagrade za najbolji film na festivalu u Torinu, uz pomoć arhivskih snimaka istražuje aktivnosti koje su se odvijale iza kulisa fiktivnog grada Riotsvillea. Služeći se postojećim vojnim video materijalom, film teži razobličavanju historije koja okružuje ovo mjesto nastalo za potrebe vojske i kreiranju novog narativa ispletenog oko protesta 1960. godina. Kao dio selekcije Sundancea, CPH:DOX-a, IDFA-e, Film Independent Spirit Awards, San Francisko festivala i brojnih drugih, Riotsville, U.S.A. izdvaja se svojom težnjom ka uočavanju i razumijevanju neprepoznate, previđene historijske pojave koja je učestvovala u oblikovanju društvene klime jednog vremena i jedne zemlje.

Prethodna
Otvoren poziv za prijave na Talents Sarajevo 2023.
Sljedeća
Završeno snimanje filma “Ne skreći sa staze“