Mnogo toga se može “učitati“ pri gledanju novog filma južnokorejskog oskarovca Bonga Joona Hoa, Mickey 17 (2025). Koliko god se njegov prethodni film Parasite (Parazit, 2019) sveo na lamentiranje o klasnim podjelama, društvenim (ne)jednakostima, bogatim i siromašnim, isto toliko, a možda i više, donosi njegov Mickey 17 kao priču o nekoj dalekoj budućnosti, satkanoj sa svim spomenutim momentima. Naprosto vas Bong u samo jednoj jedinoj jedinstvenoj sceni, a takvih ima na pregršt u cijelom filmu, sprovede od nekontrolisanog smijeha do kontrolisanog zgražanja i bukvalne mučnine. Ne samo da ćete proći sami vrtlog emocija i stanja pri gledanju Bongovog Mickey 17 već će sama avantura gledanja filma u hramu sedme umjetnosti kao jedinstvenog doživljaja koji dijelite sa ostalim posjetiteljima biti specijalno i nevjerovatno iskustvo.
Mickey 17; režija: Bong Joon Ho; uloge: Robert Pattinson, Naomi Ackie, Mark Ruffalo, Toni Collette, Steven Yeun; 2025.
IMDb rejting: 7.1/10
Rotten Tomatoes rejting: 77%
Glavni protagonist Mickey (Robert Pattinson), rednog broja 17, pripovijeda priču prema kojoj je zajedno sa svojim najboljim prijateljem Timom (Steven Yeun), netom nakon nesuglasica sa lokanim gangsterom, pobjegao u svemir na putovanje ka novim kolonijama, tačnije planetom Nifleheim. Samo da bi osudio sam sebe, ne pročitavši do u tančine ugovor koji je potpisao, a koji ga je obavezao da prepušta svoje tijelo u naučne svrhe i predaje u potpunosti za kloniranje i testiranje, učinivši sebe “potrošnom radnom snagom“. A na putovanje ka novim kolonijama koje kane napučiti novim i probranim ljudima, u mitskom Nifleheimu, poveo ih je egocentrični ekscentrični politčar Kenneth Marshall (Mark Ruffalo), zajedno sa svojom samodopadnom suprugom Yilfom (Toni Collette).
Reditelj Bong vješto drži pažnju izmijenjujući tok naracije sa skakanjem u prošlost likova i vraćajući sve u momenat sadašnjosti znalački orkestrirajući glumačkim ansamblom, koristeći specijalne efekte i CGI kao alatku kreativnosti, a ne samu kreativnost, što bi se desilo u rukama nevještog reditelja. Sami scenarij sveden na replike i dijaloge, opise, deriviran je iz knjige “Mickey 7“ američkog spisatelja Edwarda Ashtona, koja je objavljena prije tri godine, a godinu prije nego je Bong najavio filmsku adaptaciju, po svemu predstavlja istinsku majstoriju. Kompleksan, a opet jednostavan u osnovi, film Mickey 17 nudi neke neviđene nevjerovatne prizore upriličene u filmskom djelu, a da je riječ o SF-u. Naučnofantastičnom uratku koji spaja sve sveprisutne žanrove od drame, romanse preko horora i komedije. Sve je to stalo u filmu koji namjerava da u vama probudi najžešće i najvatrenije emocije.
Rad direktora fotografije Dariusa Khondjija takav je da jednostavno ostajete mesmerizovani i pitajući se kako je uspio u oku kamere uhvatiti takve emocije i radnju. Glumački ansambl predvođen Pattinsonom je na visini zadatka i nema progrešno ili površno odigrane uloge, pa čak i karikature koje su skrojili Ruffalo i Collette izgledaju i djeluju promišljeno. Možda u pojedinim momentima i malo pretjerano, ali kada se uzme sve u obzir, sve je u službi dobrog i kvalitetnog filma. Dugo nakon što napustite kino bićete pod utiskom filma, razmišljajući i preispitujući postupke protagonista, ta jednu od ideja filma – kakav je osjećaj umrijeti?
Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje