Mreža nezavisnih kino-prikazivača u radnoj posjeti

Projekat digitalizacije i modernizacije kino-dvorana u Federaciji BiH koji Fondacija za kinematografiju Sarajevo radi u saradnji sa lokalnim zajednicama i uz podršku Vlade Federacije BiH ušao je u finalnu fazu. Protekle sedmice delegacija Udruženja Mreža nezavisnih kino-prikazivača i Fondacije boravila je u radnoj posjeti kino-dvoranama u zapadnoj Hercegovini i Goraždu koje su u proteklih par sedmica opremljene najnovijom opremom za digitalne filmske projekcije.

Kapitalni projekat digitalizacije i modernizacije kino-dvorana u lokalnim zajednicama Fondacije za kinematografiju Sarajevo koji se radi u saradnji sa Upravim tijelima i lokalnim zajednicama 13 gradova Federacije BiH te uz podršku Ministarstva kulture i sporta i Vlade Federacije BiH ulazi u svoju finalnu fazu. U proteklih nekoliko sedmica izvođači radova koji su odabrani na međunarodnom tenderu realizovanom krajem januara ove godine postavili su najmoderniju opremu za digitalne filmske projekcije u gotovo svim gradovima obuhvaćenih prošlogodišnjim konkursom Fondacije za kinematografiju Sarajevo.

Fondacija je podržala i osnivanje Udruženja Mreža nezavisnih kino-prikazivača kao relevantnog faktora na tržištu kino-distribucije i prikazivanja u BiH koje će donijeti centralizovane odnose sa svim distributerskim kućama koje djeluju na teritoriji Bosne i Hercegovine. Putem Udruženja će se u narednom periodu organizovati obuka tehničnog osoblja i odgovornih u poslovima lokalne distribucije, marketinga i promocije. Dodatnu edukaciju istih putem organizacije događaja vezanih za sve aspekte stručnog usavršavanja u navedenim poslovima, te će Udruženje svim članovima biti na usluzi kao servis za poslove programinga, promocije i marketinga svih segmenata operativnog djelovanja svih kino-dvorana.

Krajem protekle sedmice Mreža je krenula u operativno djelovanje sa radnom posjetom dvoranama u zapadnoj Hercegovini i Goraždu a delegaciju u kojoj su bili i odgovorni Fondacije za Kinematografiju Sarajevo predvodila je Nadira Duraković, direktorica JU Centar za kulturu “Ahmed Muradbegović“ Gradačac, koja je na Osnivačkoj skupštini održanoj sredinom marta u Sarajevu imenovana i predsjednicom Upravog odbora Udruženja “Mreža nezavisnih kino-prikazivača“

Radna posjeta delegacije Mreže i Fondacije dvoranama u zapadnoj Hercegovini krenula je u Livnu. U dvorani Narodnog sveučilišta koja ima kapacitet od 300 sjedišta delegaciju je primila ravnateljica Dragana Krešo sa suradnicima te je, nakon sastanka i prezentacije svih aktivnosti koje Mreža planira realizovati u narednom periodu u smislu podrške pripreme početka rada i održavanja filmskih projekcija, urađen obilazak dvorane i pratećih sadržaja kako bi se ista mogla na vrijeme pripremiti za početak rada.

Delegacija Mreže i Fondacije zatim se uputila za Tomislavgrad, čija je dvorana Kulturno-informativnog centra prva prošla proces digitalizacije i modernizacije.

Dvorana je obnovljena prije par godina uz podršku Općinske uprave Tomislavgrada i sa kapacitetom od 210 mjesta sigurno predstavlja primjer koji trebaju slijediti sve lokalne zajednice. Odgovorne ljude Mreže i Fondacije primila je ravnateljica Danijela Papić sa cijelim radnim kolektivom, a sastanku i obilasku dvorane bila je nazočna i Božana Jurčević, pomoćnica općinskog načelnika za finansije i proračun, što podvlači jasno opredjeljene lokalne uprave u podršci realizaciji projekta rada kino-dvorane. U izuzetno prijatnom i otvorenom razgovoru predstavljene su sve aktivnosti Mreže i Fondacije u narednom periodu i odgovoreno na niz konstruktivnih pitanja uposlenih Centra i predstavnice Općinske uprave.

Obilazak zapadne Hercegovine delegacija Mreže i Fondacije završila je u Posušju. Općina Posušje direktno upravlja kino-dvoranom Posušje koja na raspolaganju ima 240 mjesta. Sa delegacijom Mreže i Fondacije razgovarali su Mladen Penava, upravitelj kino-dvorane Posušje i Ivanka Arapović-Galić, pomoćnica općinskog načelnika za opće upravljanje i društvene djelatnosti. Nakon obilaska dvorane i prezentacije predstavnici Mreže odgovorili su na niz pitanja koja su bila vezana uz operativne i administrativne aktivnosti koje treba poduzeti u narednom periodu kako bi se omogućilo nesmetano operativno djelovanje dvorane te u naknadnom druženju u prijatnoj atmosferi sve detalje budućeg poslovanja i suradnje mreže i kino-dvorana.

Delegacija Mreže na čelu sa Nadirom Duraković prošlosedmični obilazak kino-dvorana završili su u Goraždu. Dvorana JU Centar za kulturu Goražde ima gotovo 400 sjedećih mjesta i uvijek je bila atraktivna lokacija za prikazivanje svih bh. i regionalnih filmskih naslova. Delegacija je tom prilikom razgovarala sa Omerom Kadićem, VD direktorom Centra za kulturu i tom prilikom su mu predstavljene sve predviđene aktivnosti mreže i kino-dvorana u narednom periodu.

Nakon ovog šireg obilaska delegacije Mreže nezavisnih kino-prikazivača i Fondacije može se izvući zaključak da je njeno formiranje i početak djelovanja i cijela podrška koju pružaju svim pojedinačnim kino-dvoranama sa oduševljenjem i olakšanjem primljen, kako od upravitelja kino dvorana i osoblja, tako i od nadležnih općinskih struktura, koje dijele zajednički stav da, nakon instalacije opreme i velike investicije u istu nisu prepušteni sami sebi i da imaju adekvatnu ekspertnu podršku u svim segmentima poslovanja, te da će zahvaljujući mreži imati priliku ostvariti najbolje uslove poslovanja sa svim distributerskim kućama i svim dobavljačima i raditi po najmodernijim svjetskim standardnima poslovanja kino-dvorana.

Delegacija Mreže i Fondacije će u skorom vremenskom periodu obići i ostatak kino-dvorana u Federaciji BiH koje su prošle proces digitalizacije i modernizacije te postojećih kino-dvorana iz Federacije BiH koje su se članstvom pridružile Mreži, snimiti stanje na terenu i pripremiti svo osoblje za operativne aktivnosti odvijanja redovnih filmskih projekcija putem niza edukacija i seminara. Prema trenutnom situaciji sve kino-dvorane članice mreže sa programom redovnih kino-projekcija trebale bi krenuti početkom zadnjeg kvartala 2023.

Edward Norton stigao na Lopud
“Haljina za finale“ i “Ispod maske“ premijerno na Annecyju