Piše: Mirza Skenderagić
Bliži se kraj stare i početak nove filmske godine. Naravno, to je uvijek period kada se sabiraju utisci iz prošlosti i prave predviđanja za budućnost. Kada je u pitanju najava naredne filmske godine, većina medija u obzir uzima samo Hollywood, zanemarujući filmske festivale koji filmove tretiraju kao umjetnička djela i tako izostavljaju veliki dio filmske publike. Mi ćemo, ipak, manje prostora dati Hollywoodu, a više autorskim ostvarenjima. Međutim, izbor najiščekivanijih filmova 2016. godine započinjemo jednim holivudskim ostvarenjem, koje Hollywoodu pripada samo kada je u pitanju produkcija, a koje po svemu ostalom predstavlja cjelovito autorsko djelo u kojem se ogleda rediteljev pogled na film, umjetnost i svijet.
The Revenant
Povratnik; režija: Alejandro González Iñárritu; uloge: Tom Hardy, Leonardo DiCaprio, Domhnall Gleeson
Film Pasja ljubav Alejandra Gonzáleza Iñárritua 2001. proglašen je prvim klasikom novog milenija. Najdominantnije izražajno sredstvo Pasje ljubavi i ostatka „trilogije o smrti“ (21 gram, Babel), bila je mozaična narativna struktura, proizašla, prije svega, iz saradnje Iñárritua s romanopiscem i scenaristom Guillermom Arriagom, pa je profesionalni raskid ovoga dvojca bio jedini logičan korak. Biutiful iz 2010. glavnu stilsku promjenu donosi upravo u filmskoj dramaturgiji, a osim ovoga, Iñárrituov stil odlazi u pravcu magičnog naturalizma koji će svoj konačni uzlet ostvariti u narednom ostvarenju ovog meksičkog režisera, crnohumornoj satiri show-business svijeta naslova Birdman. Snimljen u lažnom jednom kadru, uz samo šesnaest vidljivih rezova i zahvaljujući fluidnosti u pokretima kamere Emmanuela Lubezkoga, koja vjerno prelazi sa situacije na situaciju, Birdman dokazuje da je Iñárritu filmski autor koji se ne libi izaći iz svoje sigurne zone i koji sa svakim novim ostvarenjem nadograđuje svoj stil, donoseći nešto novo u već složeni svijet pokretnih slika.
Iñárrituovo novo ostvarenje The Revenant (Povratnik), sa Leonardom DiCaprijem u naslovnoj ulozi, dokazuje upravo da je ovaj Meksikanac trenutno jedan od najzanimljivijih filmskih autora. Povratnik donosi priču o istraživaču Hughu Glassu koji preživljava napad grizlija, nakon čega pokušava napustiti divljinu Južne Dakote u potrazi za civilizacijom. Već na osnovu trailera možemo zaključiti da je Povratnik uzbudljivo filmsko djelo koje prikazuje epsku avanturu preživljavanja i izuzetnu moć snage ljudskoga duha, i ponovo, nešto novo i drugačije od Iñárritua.
Iako će se u ograničenoj distribuciji pojaviti već krajem ove godine, Povratnik u kina širom svijeta dolazi u januaru.
The Hateful Eight
Mrska osmorka; režija: Quentin Tarantino; uloge: Samuel L. Jackson, Michael Madsen, Tim Roth, Kurt Russell
Quentin Tarantino ima novi film. Iako je već odavno prešao u mainstream, Tarantino i dalje zna biti veoma duhovit i originalan, kada je u pitanju njegov filmski izražaj. Nakon početnih ostvarenja, Reservoir Dogs i Pulp Fiction, koji su predstavljali vrhunac američkog nezavisnog filma devedesetih, te niza otvoreno eksploatacijskih filmova, na red za posvetu je došao i Tarantinov, vjerovatno omiljeni izumrli žanr - western.
Tri godine poslije uspješnog ostvarenja Django Unchained, koji je je ipak prilagođen široj filmskoj publici, Tarantino snima The Hateful Eight, koji bi trebao poslužiti kao reprezentativnija posveta jednom od najvažnijih američkih žanrova. Radnja je smještena desetak godina nakon Građanskog rata i prati dogodovštine Marquisa Warrena (Samuel L. Jackson), bivšeg vojnika Unije i lovca na glave blokiranog snježnom olujom u gradiću u Coloradu. U zanimljivoj vožnji se igrom slučaja upoznaje sa Johnom Ruthom (Kurt Russell) koji prevozi zatvorenicu Daisy (Jennifer Jason Leigh) te još petero koji će zaokružiti Omraženu osmorku. Opisan kao western u stilu Sergia Leonea, te sniman na filmskoj traci od 70 mm, uz muziku Ennia Morriconea, The Hateful Eight obećava uvjerljivo i zabavno oživljavanje žanra koji smo gotovo zaboravili.
The Hateful Eight u kina također dolazi u januaru.
Na mliječnom putu
Režija: Emir Kusturica; uloge: Monica Bellucci, Emir Kusturica
Već nekoliko puta najavljivan kao film koji bi trebao biti prikazan na filmskom festivalu u Cannesu, novo ostvarenje proslavljenog reditelja Emira Kusturice Na mliječnom putu bi konačno mogao biti završen početkom 2016. Nakon uspješnih filmova Sjećaš li se, Dolly Bell iz 1981. i Otac na službenom putu (1985), nastalih po scenariju Abdulaha Sidrana, te osvojenog Zlatnog lava u Veneciji i Zlatne palme u Cannesu, Kusturica se udružuje sa scenaristom Gordanom Mihićem i snima svoje rediteljski (uz Podzemlje) najupečatljivije ostvarenje Dom za vešanje, što potvrđuje i nagrada za režiju na festivalu u Cannesu. Odričući se filmskog izražaja tzv. praške škole, koji je krasio njegova prva dva ostvarenja i prigrlivši odrednice magičnog realizma, Kusturica će sa svakim narednim osvarenjem dodatno radikalizirati svoj stil, a ponovni rediteljski uzlet će ostvariti 1995. godine u svom petom ostvarenju, Podzemlje, kada osvaja svoju drugu Zlatnu palmu na Festivalu u Cannesu.
Na mliječnom putu je priča o ljubavi i ratu podijeljena u tri dijela i to priču o zmiji, zatim priču o ljubavi i priču o monaštvu. Glavnu žensku ulogu u filmu igra glumica Monica Bellucci, dok naslovnu mušku ulogu igra sam Kusturica. Iako je riječ o reditelju prošlog vijeka koji je na zalasku svoje karijere, Na mliječnom putu je svakako projekat koji se željno iščekuje i koji konačno donosi pomak u karijeri Emira Kusturice. Ostaje nam samo da vidimo, da li će taj korak biti naprijed ili nazad.
Film bi premijeru trebao imati u Cannesu 2016. godine.