The Idea of You: U ljubavi nema pravila

Piše: Sead Vegara

Koliko li samo ideja i priča postoji u književnosti, a da bi mogle poslužiti kao predložak za filmsku adaptaciju, pitate se? Pa, literarna sehara nepresušan je izvor iz kojeg se napajaju mnoge kreativne duše u svijetu sedme umjetnosti. Takav je slučaj sa najnovijim filmom dražesne Anne Hathaway, koji nosi naziv The Idea of You (2024). Riječ je o svojevrsnom romcomu, možda ne toliko romantičnoj komediji, koliko samo predznak romantični treba da stoji, u ovom slučaju više prema drami. Ali, ono što je sigurno i može se svesti pod taj nazivnik jeste činjenica da se radi o prvoklasnoj “limunadi“, kakav je obično termin za filmove u kojima je tematika ljubavne dogodovštine mladih i(li) starih žena i muškaraca.

The Idea of You; režija: Michael Showalter; uloge: Anne Hathaway, Ella Rubin, Nicholas Galitzine; 2024.

IMDb rejting: 6.4/10

Rotten Tomatoes rejting: 83%

A da je riječ o adaptaciji literarnog predloška govori činjenica da su reditelj Michael Showalter i Jennifer Westfeldt scenarij za film derivirali iz istoimene knjige, književnog prvijenca, glumice Robinne Lee. Koliko se da iščitati iz scenarističkog rukopisa, rediteljsko – scenarističkog dvojca, jasno je kao dan da su uzeli najbolje iz romana, te sa uigranim glumačkim ansamblom učinili i stvorili magiju pokretnih slika uz koje se smijete, malo i zasuzite, ali većim dijelom trajanja jednostavno uživate u vremenu prvodenim pred ekranom/filmskim platnom. The Idea of You vrši, nazovimo je inverzijom, filma Rogera Michella Notting Hill, tj. scenarija maestralnog rukopisa, njegovog filmskog “romcom veličanstva“, Britanca Richara Curtisa (scenarij i režija ultimativne božićne romantične komedije Love Actually).

U Notting Hillu američka popularna glumica koju glumi holivudska zvijezda Julija Roberts zaljubi se u vlasnika male knjižare, Britanca u izvedbi neopogrešivog Hugha Granta, dok je slučaj sa The Idea of You upravo suprotan; vlasnica male umjetničke galerije, Solène (Hathaway), friško napunila 40. sa kćerkom tinjdžericom Izzy (Ella Rubin), razvedena od muža Daniela (Reid Scott), padne na šarm 24-godišnjeg Hayesa (Nicholas Galitzine), člana planetarno popularnog boy-benda “August Moon“.

Susret između Solène i Hayesa upriličen je standardnim meet-cuteom, kao jednim od eliminatornih romcomovskih postulata, a i više je nego zgodno izveden. Nakon toga “slatkog upoznavanja“ Hayes će se pojaviti u Solèninoj galeriji, praktično pokupovati sve izložene umjetnine (kao da kupuje jabuke na pijaci), te “preuzeti inicijativu“ i poljubiti prelijepu vlasnicu galerije, nakon što ga ova pozove kod sebe i spremi mu obrok. Solèn će se isprva otimati, ali će napokon shvatiti da od ljubavi ne treba bježati i zajedno sa Hayesom će krenuti na turneju njegovog benda. Naravno, paparazzi i štampa će ih “razvlačiti“ po medijima, što će otežati i na kušnju staviti njihovu ljubav.

Hathaway i Galtizine posjeduju nevjerovatnu, skoro neviđenu hemiju, i više nego su uvjerljivi u ulogama (tragičnih?) ljubavnika. Reditelj Showalter znalački je iskoristio svoj glumački par usmjeravajući ih prema iznimno uvjerljivim perofrmansama, a sama ideja filma, ideja da starije može i ide sa mlađim, jednaka je tezi da je ljubav slijepa i da nema pravila.  

Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje

 

Prethodna
Back to Black: Mi snimamo igrani film, a ne dokumentarac
Sljedeća
IF: Čista filmska ljepota