The Wind Rises: Miyazaki na vrhuncu kreativne snage

yoko_outPiše: Segor Hadžagić

Hayao Miyazaki, jedan od najpoznatijih svjetskih reditelja animacije ove godine puni sedamdeset tri godine, a čini se kao da je na vrhuncu kreativne snage. Idejni tvorac Studio Ghibilia, započeo je karijeru još davne 1979. I od tad niže sama remek djela animacije od kojih filmovi Castle Cagliostro, Princess Mononoke i Spirited Away nemaju samo kultni status, već su postizali ogromni komercijalni uspjeh puneći kino dvorane širom svijeta. Iz godine godinu ljubitelji Miyazakija kao ozeblo sunce iščekuju svaki njegov novi film, jer, uistinu, Miyazaki je nesposoban da razočara. Bilo da stvara svijet klasične fantazije kao u filmu Princess Mononoke, Howl's Moving Castle i Ponyo ili  je fokusiran na naturalistički svijet kao u svom remek djelu Spirited Away, koji je svojevremeno nagrađen i na Berlinaleu, Miyazaki je uvijek na visokom umjetničkom nivou: originalan i jedinstven u prikazivanju likova i detalja. Ono što je poprilično netipično za animirani film, a Mizayaki koristi obilno, jesu dugi kadrovi njegovih junaka okruženih prirodom, plavetnilom neba ili vozovima koji je jure idiličnim seoskim krajevima, što stvara magičan osjećaj, osobito na filmskom platnu.

Vjetar se diže (Kaze tachinu); režija: Hayao Miyazaki; glasovi: Hideaki Anno, Jun Kunimura, Mirai Shida, Miori Shida, Keiko Takeshita, Mansai Nomura, Morio Kazama, Steve Alpert; 2013.

IMDb rejting: 7.9/10

Rotten Tomatoes rejting: 89%

Vjetar se diže posjeduje elemente autentičnog Miyazakijevog rediteljskog potpisa, a tretman teme na naturalističan i realističan način u žanru klasične biografije čini ga prikladim i za formu igranog filma, za koju bi sigurno bio i zainteresiran neki holivudski studio, naprimjer. Teško da bi iko iz jedne istorijske, biografske priče uspio „izvući“ animirani film. I to kakav! Vjetar se diže je  priča o Jirou Hirokoshiju, inžinjeru avijacije, koji je godinama radio na dizajniranju svog idealnog aviona Mitsubishi AM6 Zeroa, koji je nakon godina napornog rada konačno završen. Ali, počinje Drugi svjetski rat i japanska vojska obavještava Jiroa da će se njegova voljena kreacija koristiti u ratnim borbama. Miyazaki u svoje novo remek djelo uspijeva uklopiti sve svoje snažne adute: i fantaziju i ljubavnu priču i naturalističko okruženje predratnog i ratnog Japana - podvig kojeg će u  doglednoj budućnosti rijetko ko uspjeti ponoviti.

Prehodna
50/50: Iskren i dopadljiv film
Sljedeća
Čika Toni, tri budale i tajna služba: Dug osujećenom umjetniku