Lejla Panjeta

Omiljeni mudrac: Iznad prosjeka i izvan društvenih konvencija

Piše: Lejla Panjeta U svijetu fantastičnih filmova mudrac je kompatibilan sa likovima poput Dumbledorea iz Harryja Pottera, Gandalfa iz Gospodara prstenova ili Yode iz Star Warsa. Kada preuzme ulogu protagoniste, potreban je komični efekat i pomagač kojeg cijeni ili voli (mada ga verbalno ponižava, što ovome nimalo ne smeta), da bi lik mudarca publika prihvatila. 

Tolerancija vs. Ispravnost: “Conclave“

Piše: Lejla Panjeta Film Conclave efektivno istražuje teme moći, korupcije, duhovnosti i ljudskog stanja, čineći ga relevantnim ne samo za katolike, već i za svakoga, i to zbog dinamike vođstva i etičkog donošenja odluka. Preplitanjem ovih tema, film izaziva kritičko razmišljanje i podstiče rasprave o moralnim dilemama sa kojima se suočavaju lideri danas.

Čudovište iz svih kultura “Nosferatu“ (1922, 1979, 2024) vol. 2

Piše: Lejla Panjeta Nosferatu iz 2024. može poslužiti kao priča upozorenja za buduće adaptacije, što ukazuje da vizuelni sjaj i savremene digitalne tehnike, upotreba CGI-a i AI-a ne mogu zamijeniti osnovne elemente koji definiraju efikasnu režiju i narativne tokove. Ovaj film se predstavlja kao značajna studija složenosti prilagođavanja klasika unutar horor žanra. Definitivno ne spada u saosjećajni, niti erotski ciklus filmova o vampirima, ali ne donosi nikakvu novu žanrovsku karakteristiku da bi mogao otpočeti svoj ciklus. 

Čudovište iz svih kultura “Nosferatu“ (1922, 1979, 2024) vol. 1

Piše: Lejla Panjeta Arhetipski uzorci u temama seksa i smrti kroz taboo priču o vampirima sigurnosno su uvezani u grešno zadovoljstvo, a drušveno i individualno neprihvatljivo ponašanje je projicirano na čudovište. Vampiri predstavljaju našu najveću slabost, jer oživljavaju priču o ljubavi i mržnji i ispunjavanju sopstvenog zadovoljstva, bez imalo obzira prema društvu ili instinktima. 

Kino i televizija: Monomitovi i bitka za publiku, vol.2

Piše: Lejla Panjeta Rat od 1930-ih do 1980-ih između televizije i kina na kraju je završio primirjem, kada su filmski producenti od zlikovca televizije napravili partnera. Cinemascope je prilagođen TV formatima. VHS je bio uspješna sestrinska industrija filmova. Dolby Surround i DVD-ovi sve su se više usavršavali u pogledu tehnološke jasnoće slike, formata i dodatnog marketinškog materijala, kao i oglašivača za filmsku industriju i kino.

Kino i televizija: Monomitovi i bitka za publiku, vol.1

Piše: Lejla Panjeta Danas su male šanse da ćemo nešto propustiti na televiziji ako odemo napolje. Imamo slobodu izbora da premotavamo unazad, pauziramo, gledamo kada i kako želimo bilo koji od sadržaja na oltaru zabave u našem intimnom prostoru. Pravila igre nisu se promijenila od 1990-ih, ali kvalitet tehnologije jeste.

Čudesa u svetištu dnevne sobe

Piše: Lejla Panjeta S pojavom televizije, koncept prodaje ideje u liberalnom humanizmu u kojemu je ljepota u oku posmatrača, kupac uvijek u pravu, a demokratija u vlasti glasača, prelazi iz kino-dvorana na male ekrane i ulazi u naše intimne prostore – sveti privatni prostor dnevne sobe u čijem je centru TV oltar. 

Rođendan filmskog portala Filmofil.ba

Piše: Sead Vegara Od 1. januara 2014. kada je startao sa radom Filmofil je polako, ali sigurno, gradio reputaciju ozbiljnog filmskog portala. A kao takav pokazao se kroz saradnju sa istaknutim filmskim profesionalcima, ljudima iz branše, od kojih su se najviše istakli prof. dr. Lejla Panjeta, filmolog Vesko Kadić, filmski kritičar Duško Dimitrovski, te (po)najbolji filmski kritičar u BiH, Mirza Skenderagić.

Politički korektno tako da postaje besmisleno, vol. 2

Piše: Lejla Panjeta U zadnje vrijeme scenariji djeluju kao da su kompjuterski generisani, bez imalo katarzičnosti ili smislene poruke, pouke ili osjećanja učešća u filmskoj naraciji. Gdje se mogu danas naći ti filmovi, pa makar i politički nekorektni, pa makar i bez specijalnih efekata, oni pravljeni pravim jezikom filma, bez kompjutera, na stvarnim lokacijama, sa pravim statistima i kaskaderima, oni koji su nas ostavljali bez daha, o kojima smo pričali danima, koje smo analizirali i čije smo likove sanjali?

Politički korektno tako da postaje besmisleno, vol. 1

Piše: Lejla Panjeta U augustu 2022. Američka filmska akademija objavila je standarde za reprezentaciju i inkluziju u filmskoj produkciji, distribuciji i filmskoj naraciji. Nezastupljenim grupama, kako su ih nazvali, potrebno je dati više prostora u filmskoj priči, ali i produkciji. Detaljan opis tih grupa dat je u tom dokumentu koji se može provjeriti na njihovoj zvaničnoj stranici.