Bullet Train: Učinite sebi uslugu i pogledajte “Brzinu metka“

Piše: Sead Vegara

Ako pohodite hramove sedme umjetnosti u potrazi za prvoklasnom razbibrigom i nečemu što vas može odvući od sumorne realnosti onda je film Bullet Train (Brzina metka, 2022) prava stvar za vas. Isprva vam se može učiniti da vas očekuje dosadna “vožnja pokretnim slikama“, začinjena suhoparnim humorom, ali kako se film razvija i upoznajemo likove sve više i više saznajući o pozadini priče shvatate da ste učinili pravu stvar došavši da pogledate Brzinu metka. Zaista, ko bi mogao odoliti vožnji brzim vozom sa galerijom likova od kojih je svaki karakterno iznijansiran i profilisan taman toliko koliko je potrebno da bi ostavio svoj pečat na priči.

Brzina metka; režija: David Leitch; uloge: Brad Pitt, Aaron Taylor-Johnson, Bryan Tyree Henry, Joey King; 2022.

IMDb rejting: 7.5/10

Rotten Tomatoes rejting: 53%

Nekad majstor kaskader, a sada već reditelj sa izraženim i istančanim filmskim potpisom, David Leitch je prešao dug put u svijetu filma i holivudskoj tvornici snova. Prvo kao dubler/kaskader Brada Pitta na filmovima Klub boraca (Fight Club, 1999) i Gospodin i gospođa Smith (Mr. & Mrs. Smith, 2005), između ostalih, samo da bi sa kolegom kaskaderom Chadom Stahelskim 2014. snimio prvi unos u ono što će postati jedna od najboljih novih akcionih franšiza – John Wick. Stahelski će nastaviti razvijati franšizu, dok će Leitch otići, možda ne baš u skroz drugom smjeru, ali na već poznatom tragu, režirajući Atomsku plavušu (Atomic Blonde, 2017) sa Charlize Therone kao svojevrsnim ženskim Johnom Wickom. Nakon toga će uslijediti i Deadpool 2 (2018), stripovski spektakl sa neponovljivim Ryanom Reynoldsom, da bi godinu kasnije, 2019. režirao spin-off Fast & Furious franšize Hobbs & Shaw. Pandemija je uradila svoje, te tek sada u 2022. gledamo Bullet Train, Leitchov peti rediteljski uradak.

Brad Pitt u filmu Brzina metka portretira plaćenog ubicu kodnog imena Bubamara, koji je odlučio da svijet i posao kojim se bavi posmatra iz drugog, opuštenijeg ugla, “tražeći spas“ u malim stvarima. Upravo je dobio novi zadatak, posao koji od njega zahtjeva da iz brzog voza na putovanju kroz Japan, pronađe i iznese određenu aktovku. Čini se kao jednostavan posao, ali Bubamara će se podosta pomučiti pri pribavljanju aktovke jer u vozu se nalaze još neki ljudi koji imaju svoje planove. Dvojica plaćenih ubica, braća bliznaci, kodnih imena Limun (Brian Tyree Henry) i Narandža (Aaron Taylor-Johnson) imaju svoj zadatak, očajni otac Kimura (Andrew Koji) čiji je sin u komi traži osvetu, djevojka (Joey King) također ima svoj plan, a Bubamara će ukrstiti svoj put sa svima njima.

Iako možda ne funkcioniše baš od samog početka, radnji, likovima, priči treba dati malo (više) vremena da se razviju, a kada se klupko istine počne otpetljavati, do samog kraja vam neće biti jasno šta, ko, gdje, kada i zašto je to uradio i napravio. Može vam se učiniti kao jeftino rješenje kompletnu radnju filma smjestiti u unutrašnjost voza, ali to je samo prividno. Nedostatak eksterijera je nadomještena svojevrsnim flashbackovima, a sama produkcija filma je prvoklasna. Budući da je Leitch bukvalno na početku svoje rediteljske karijere od njega očekujemo velike stvari.

Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje
Prethodna
The Sea Beast: CGI animirani Moby Dick
Sljedeća
Prey: Lovac i lovina