Zaštita filmske kulturne baštine u eri digitalizacije
U Kinoteci BiH je održan okrugli stol na temu Aspekti čuvanja i zaštite filmske kulturne baštine u eri digitalizacije filmova.
U Kinoteci BiH je održan okrugli stol na temu Aspekti čuvanja i zaštite filmske kulturne baštine u eri digitalizacije filmova.
Piše: Duško Dimitrovski Ovaj praznik filma u gradu valcera posjetilo je rekordnih 75.800 ljubitelja sedme umjetnosti, koji su mogli vidjeti zaista širok spektar vrijednih ostvarenja sineasta iz cijelog svijeta – igranih, dokumentarnih i animiranih, odnosno dugometražnih, srednjemetražnih i kratkometražnih filmova.
Piše: Duško Dimitrovski Već gotovo pola vijeka, makedonski grad Bitolj u prvim jesenjim danima postaje mjesto u kome se odaje počast snimateljima za njihov veliki stvaralački doprinos filmskoj umjetnosti. Naime, ovaj jedan od samo tri svjetska festivala te vrste, Festival filmske kamere u Bitolju, posvećen je prvim snimateljima, pionirima filma na Balkanu, žiteljima Bitolja, braći Miltonu i Janakiju Manaki, čije ime i nosi.
Piše: Duško Dimitrovski (specijalno za Filmofil iz Venecije) Tako je Venecija 24 protekla u znaku dobrih ostvarenja veterana i već provjerenih sineasta. Sasavim opravdano najveće priznanje Festivala – Zlatni lav za najbolji film, pripalo je djelu veterana i sada se slobodno može reći savremenog klasika sedme umjetnosti Pedra Amodovara, The Room Next Door.
Piše: Duško Dimitrovski Do sada višestruko nagrađivani film Čuvari formule Dragana Bjelogrlića, koji je uspješnu međunarodnu premijeru imao na prošlogodišnjem Sarajevo Film Festivalu, proglašen je najboljim filmom u cjelini među prikazanim na završenom 12. festivalu mediteranskog i evropskog filma u Trebinju.
Piše: Duško Dimitrovski Već više od sedam decenija, tokom jedne sedmice u julu, održava se u najvećem svjetskom kinu na otvorenom, u pulskom amfiteatru Arena, svojevrsni praznik sedme umjetnosti – Pulski filmski festival.
Piše: Duško Dimitrovski Već internacionalno izuzetno afirmisana smotra sedme umjetnosti u glavnom gradu austrijske pokrajine Tirol ove je godine imala dosta raznovrstan program, a glavna festivalska nagrada za dugometražni igrani film pripala je ostvarenju 78 dana, mlade rediteljice iz Srbije Emilije Gašić.
Piše: Duško Dimitrovski (Specijalno iz Cannesa za Filmofil.ba) Festival na Croisettei, koji nesumnjivo predstavlja najveću i ujedno najznačajniju svjetsku smotru sedme umjetnosti, u svom ovogodišnjem izdanju, ponudio je raznovrstan program sa, u najvećoj mjeri, dobrim filmovima mlađih autora, a hrvatska kinematografija je dobila do sada najveće priznanje, Zlatnu palmu za kratki film, dodijeljenu reditelju Nebojši Slijepčeviću za Čovjek koji nije mogao šutjeti.
Piše: Duško Dimitrovski Kada bismo željeli okarakterisati upravo završeni 21. Filmski festival Crossing Europe u Linzu, onda nam se nameće nezaobilazna konstatacija da su dominirali filmovi u kojima je bilo vidljivo miješanje igranog i dokumentarnog.
Piše: Duško Dimitrovski Ono što je karakterisalo Diagonale 2024 bila je kako tematska, tako i žanrovska raznovrsnost, sa akcentom na dokumentarne i debitanske filmove, što je očito naišlo na razumjevanje kod gledalaca, pa su tako mnoge projekcije bile rasprodane.