Viennale 2025: U turbulentnom svijetu današnjice
Piše: Duško Dimitrovski Od 16. do 28. oktobra u glavnom gradu Austrije održane su već tradicionalne, a međunarodno izuzetno afirmisane Viennale – šezdeset i treći po redu Međunarodni filmski festival.
Piše: Duško Dimitrovski Od 16. do 28. oktobra u glavnom gradu Austrije održane su već tradicionalne, a međunarodno izuzetno afirmisane Viennale – šezdeset i treći po redu Međunarodni filmski festival.
Piše: Duško Dimitrovski Kao šlag na tortu, posljednji dan završenog 46. Festivala filmske kamere u Bitolju donio je izuzetno prijatno iznenađenje. Na svečanom zatvaranju prikazana je, slobodno možemo reći, izvanredno režirana i nadasve emotivna savremena filmska bajka DJ Ahmet, u režiji Georgija M. Unkovskog i sa kamerom Nauma Doksevskog. Film je, s punim opravdanjem, izazvao ovacije prisutne publike.
Piše: Duško Dimitrovski (specijalno za Filmofil iz Venecije) Dvije stvari su iznad svega okarakterisale 82. Međunarodni filmski festival u Veneciji: nadsve potresna filmska saga o Gazi, Glas Hindi Rajab i Zlatni lav za najbolji film za ostvarenje Otac, majka, sestra, brat, američkog kultnog režisera Jima Jarmuscha.
Piše: Duško Dimitrovski U gradu na Trebišnjici krajem jula i početkom augusta pod motom Vrijeme friškog filma sa uspjehom održana je već tradicionalna smotra sedme umjetnosti na kojoj je Velika povelja Leotara za najbolji evropski film pripala ostvarenju Emira Kapetanovića Djeda Mraz u Bosni.
Piše: Duško Dimitrovski Zaista se može reći da je ovogodišnji 72. filmski festival u Puli, više nego i jedan predhodni, protekao u znaku dobrih dokumentarnih filmova, a među njima su se našla i dva najbolja ostvarenja te kategorije, koji su, sasvim opravdano, nagrađeni najvećim festivalskim priznanjima. Riječ je o filmovima Fiume o morte Igora Bezinovića i Mirotvorac Ivana Ramljaka.
Piše: Duško Dimitrovski Već više od četvrt vijeka internacionalno dosta afirmisani Međunarodni filmski festival u Innsbrucku predstavlja zapaženo mjesto prezentacije ostvarenja sineasta iz tzv. malih kinematografija: Azije, Afrike, Južne Amerike i Jugoistočne Evrope.
Piše: Duško Dimitrovski Jafar Panahi, poznati iranski reditelj i disident, sasvim opravdano, dobitnik je najvećeg priznanja na nedavno završenoj najboljoj svjetskoj smotri sedme umjetnosti, 78. Cannes Film Festivalu, za svoj gotovo sarkastični, tragikomični film To je bila nesreća.
Piše: Duško Dimitrovski Kako sagledati sadašnji trenutak našeg kontinenta, koji se upravo nalazi u potrazi za vlastitim indentitetom, nije nimalo lak zadatak. Upravo to su nastojali učiniti, kroz vizeulizaciju u svojim filmovima, sineasti ove nedjelje završenog filmskog festivala Crossing Europe 2025 u Linzu.
Piše: Duško Dimitrovski U cijelom svijetu su, nažalost u manjini, filmski festivali, koji pažnju posvećuju ravnopravnom tretiranju različitih kategorija kinematografskih djela, tj. igranim, dokumentarnim i animiranim, odnosno dugometražnim, srednje i kratkometražnim sineastičkim ostvarenjima, tj. ne favoriziraju u najvećoj mjeri dugometražne igrane filmove. Jedan od takvih izuzetaka predstavlja filmski festival Diagonale u Grazu, čije je ovogodišnje izdanje nedavno završeno.
Piše: Duško Dimitrovski (specijalno sa Berlinalea za Filmofil.ba) Tricia Tuttle, dosadašnja intendantica London Film Festivala, a novoizabrana direktorica završenog filmskog festivala Berlinale 25, najavljivala je brojne novine pred sami početak jedne od najznačajnijih svjetskih smotri sedme umjetnosti.